حسین بابا خانی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مسکن روستایی بخش مرکزی جاسک در گفت و گو با ایرنا افزود: دهیاران و شوراها باید بر نحوه ساخت منزل های روستایی و مقاوم سازی آن ها از نظر فنی نظارت داشته باشند و به مردم برای ساخت منزل های مقاوم اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: روستاها محل تولید محصولات کشاورزی و تامین پروتئین مورد نیاز شهرها محسوب می شوند که باید برای رفاه حال روستائیان اهتمام ورزید تا بتوانند در روستا زندگی خوبی را سپری کنند.
بابا خانی گفت: توسعه روستایی یا نوین سازی جامعه روستایی باید جامعه را از انزوای سنتی بیرون آورده و با اقتصاد ملی عجین سازد، به همین جهت توسعه روستایی تلاشی فراگیر است که به محدوده یک بخش خلاصه نمی شود و کلیه بخش ها و زمینه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و توسعه را در بر می گیرد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری جاسک خاطر نشان کرد: برای تکمیل منزل های روستایی که در گذشته از بنیاد مسکن وام گرفته و در قالب یکجا نشینی در سطح شهرستان ساخته شده اند یا بنا به دلیل های مختلف خالی از سکنه بوده یا استقبال چندانی نشده است 2 میلیون تا 8 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: افرادی که منزل ها را تحویل گرفتند می توانند برای تکمیل آن بر اساس میزان مورد نیاز کمک بلاعوض دریافت کنند.
در این بازدید مدیران دستگاه های زیر بنایی، آب و برق، راهداری و حمل نقل جاده ای، بنیاد مسکن، معاون برنامه ریزی فرماندار جاسک را همراهی می کردند.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/7408
خبرنگار: حسن آتش زبان ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.