فرزاد افشاری نژاد روزیکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از این ایستگاه ها در اداره ها و نمایندگی های ثبت احوال ، بخشی در دفترهای پیشخوان دولت و تعدادی نیز در اداره های پست مستقر هستند.
وی با بیان اینکه طبق تعهدهای سازمان ثبت احوال ، طرح کارت هوشمند ملی تا پایان امسال باید به سرانجام برسد ، ادامه داد: در حال حاضر جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در هرمزگان یک میلیون و 255 هزار نفر است که افراد بالای 15 سال وسایر رده‌های سنی را شامل می ‌شود .
وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح از سال 91 تاکنون برای بیش از 700 هزار نفر از جمعیت واجد شرایط در هرمزگان کارت هوشمند جدید صادر شده است.
این مقام مسئول یاد آورشد: فراهم شدن امکان امضای دیجیتالی و شناسایی و تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن، از مزایای کارت ملی هوشمند است.
افشاری نژاد گفت: در این طرح هر فرد با تابعیت ایرانی دارای یک کارت خواهد شد که علاوه بر ویژگی‌ های ظاهری کارت ‌های سنتی شناسایی، تراشه الکترونیکی نیز به همراه دارد که اطلاعات خاص فرد بر روی آن ثبت شده است. ‏
وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه سیار ارایه خدمات کارت ملی هوشمند در هرمزگان در آستانه هفته ثبت احوال، گفت: هم اکنون ایستگاه سیار با هدف خدمت رسانی به روستائیان، افراد مسن، معلولان و جانبازان در محل برگزاری نماز جمعه و مدرسه رشد بندرعباس راه اندازی شده و تا یک ماه آینده در دیگر شهرستان های استان نیز راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: افراد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی می ‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.ncr.ir با هزینه ‌ای کمتر نام نویسی کنند.
وی بیان داشت: شهروندان می ‌توانند با شماره گیری # 6090 * 4 * بر روی تلفن‌های همراه خود و بدون مراجعه به دفاتر مربوط با سازمان ثبت احوال، با وارد سازی کد ملی خود از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی مطلع شوند.
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اظهار کرد: پروژه کارت هوشمند ملی در حال حاضر وسیع ‌ترین و بزرگ ‌ترین طرح موجود در حوزه زیرساختی احراز هویت ایرانیان به شمار می‌رود.
افشاری نژاد با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود و تحقق دولت الکترونیک است ، خاطرنشان کرد: هرمزگان یکی از استان‌ های پیشرو در اجرای طرح کارت هوشمند ملی ، صدور شناسنامه مکانیزه و آرشیو الکترونیک به شمار می ‌رود.
سوم تا نهم دیماه به نام هفته ثبت احوال نام گذاری شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.