ابوذر مهدی نخعی روز شنبه به مناسبت هفته وحدت در گفت وگو با ایرنا افزود: در سده های اخیر با توجه به اهمیت وحدت در بین مسلمانان تمام تلاش دشمنان برای از بین بردن وحدت، ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان است.
وی اظهار داشت : با توجه به اشترکات و اهداف یکسان در بسیاری از عقاید مانند توحید، معاد و نبوت در بین شیعه و سنی عاقلانه نیست که به واسطه چند مورد افتراق مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند و با نابودسازی خود خوشحالی و نشاط دشمنان اسلام را فراهم نمایند.
فرماندار ویژه میناب ادامه داد: اگر در گذشته تاریخ، امت اسلام دارای چنان سیادت و عظمتی بود؛ در کوتاه ‌ترین مدت ممکن، شعاع آفتاب اسلام تا بام کشورهای اروپایی و نیز برخی از ممالک غربی هم پرتو می‌افکند و این امر به خاطر وحدت اسلامی و یکپارچگی مسلمانان بود.
وی با بیان اینکه امام وحدت را 'عامل قدرت' و تفرقه را موجب 'سستی پایه دیانت' تلقی کرده افزود: تفرقه موجود در بین کشورهای مسلمان یا ازخیانت سران ممالک اسلامی و یا از جهل و بی ‌اطلاعی آنان است سنی و شیعه مطرح نیست.
وی اضافه کرد: در یک جامعه‌ای که همه می‌خواهند به اسلام خدمت کنند و برای اسلام باشند، این مسائل نباید مطرح شود چرا که همه برادر و باهم هستیم و امروز اختلاف بین ما تنها به نفع آن هایی است که به مذهب شیعه و سنی اعتقاد ندارند بلکه آن ها می خواهند نه این باشد و نه آن و راه را این طور می دانند که بین این 2 اختلاف بیندازند.
وی خاطر نشان کرد : باید امروزه این وحدت را در میان امت ایران مستحکم و حفظ کرد و زمزمه های تفرقه را ازهرکسی دور کرد و نگذاشت افرادی از روی نادانی یا از روی غرض بین صنوف ملت انشقاق ایجاد کنند چرا که این ملت با یکپارچگی و وحدت خود توانست به هدف های خود برسد و باید این وحدت و یکپارچگی را در زیر پرچم اسلام و قرآن حفظ کند.
حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در عام الفیل (سال 570 میلادی) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود.
علمای شیعه ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه 17 ربیع الاول و علمای اهل تسنن، در روز 12همان ماه می‌دانند.
از 12 تا 17 ربیع الاول از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
7194 / 6048
خبرنگار : علی نجفی **انتشار دهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.