به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: 130میلیارد تومان از کالاهای قاچاق در دوران مدیریت جدید(50 روز اخیر) کشف شده است.
وی ادامه داد: میزان مواد مخدر کشف شده در50 روز گذشته نیز حدود سه و نیم تن بوده و 70متهم قاچاق مواد مخدر توسط ماموران مرزبانی در این مدت دستگیر شده اند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان مجموع مواد مخدر کشف شده توسط مرزبانی از ابتدای امسال تاکنون را هفت تن اعلام کرد.
خرم روی همچنین اظهار داشت: امسال مرزبانی از ورود غیرقانونی حدود 120نفر از اتباع بیگانه جلوگیری کرده و برخی مجرمان را که قصد فرار از کشور داشته اند را دستگیر کرده و به مراجع قضایی تحویل داده است.
*کشتی های صیادی خارجی عرصه را بر صیادان محلی تنگ کرده اند
فرمانده مرزبانی هرمزگان در پاسخ به پرسش ایرنا درباره فعالیت کشتی های صید صنعتی خارجی در آب های هرمزگان با تایید حضور این کشتی ها اظهار داشت: این کشتی ها با ظرفیت بالای صیادی خود، عرصه را بر صیادان محلی تنگ کرده و معیشت آنها را به خطر انداخته اند.
سرهنگ خرم روی تصریح کرد: امکانات و ظرفیت کشتی های صید صنعتی خارجی با شناورهای صیادان ایرانی قابل مقایسه نیست و با توجه به تجهیزات موجود در آنها می توان این کشتی ها را کارخانه های صید و فرآوری و بسته بندی شناور دانست.
وی در عین حال از کمتر شدن تعداد این شناورها خبر داد و گفت: آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست اما تعداد تقریبی آنها ممکن است به 10فروند برسد که سه فروند، هفته گذشته از آب های هرمزگان خارج شدند.
سرهنگ خرم روی خاطرنشان کرد: مرزبانی همیشه مخالفت خود را با حضور این شناورها اعلام کرده اما در دوران مدیریت قبلی استان، مدیران دستگاه های دولتی متولی این بخش درک درستی از این مشکل نداشته و تنها به موارد قانونی استناد می کردند و استاندار سابق هم تمایلی برای ورود به این موضوع نداشت.
فرمانده مرزبانی اضافه کرد: هم اکنون استاندار به صورت میدانی مسائل را رصد کرده و تمام جزییات قانونی را در نظر گرفته و نسبت به گذشته، واقعیت ها بهتر دیده می شوند.
2094 / 6048
خبرنگار: هومن محمد کرمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.