به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در بیست و یکمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان افزود: استان در زمینه محصولات کشاورزی، معدنی، شیلات، صنعت و غیره دارای ظرفیت های فراوانی است و مزیت هایی دارد که سایر استان ها از آن برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در بخش شیلات ظرفیت صادرات یک میلیارد دلار تولید و صادرات میگو به کشورهای اروپایی وجود دارد و در زمینه تولید خرما، لیموترش و نارنگی هم تولیدهای استان ظرفیت صادراتی دارند.
رئیس کارگروه صادرات غیر نفتی هرمزگان اضافه کرد: ظرفیت های صادراتی استان را باید از حالت غیر فعال به حالت فعال درآورد و کنار هم قرار داده و برای افزایش تولید کمک کرد.
همتی بیان کرد: تولید باید صادرات محور باشد و گروه های تحقیق و توسعه بر روی افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصول ها پژوهش کنند.
وی با بیان این که باید بازارها را شناخت، سلیقه مصرف کنندگان را رصد کرد و بین تولید کننده و مصرف کننده ارتباط برقرار ساخت، اظهار کرد: صادرات یک دانش و تخصص است که به دلیل حرفه ای نبودن در آن نتوانسته ایم استفاده لازم را از بازارهای صادراتی ببریم.
بنا به اظهار استاندار هرمزگان، هزینه حمل و نقل تولیدهای استان نسبت به سایر استان ها برای صادرات به بازارهای جهانی کمتر است.
وی ضمن بیان اینکه نیاز به ایجاد سه رویداد در حوزه مدیریت ها وجود دارد، بیان کرد: نگرش مدیران باید تغیر کرده و صادراتی باشد، شجاعت در تصمیم گیری و خواستن از دیگر نیازها در بخش مدیریتی است و خود تحریمی را هم باید از بین ببریم.
وی اشاره کرد: صندوق توسعه ملی سالانه مبالغ خوبی را برای توسعه صادرات غیر نفتی در اختیار بانک ها قرار می دهد که می توان برای این منظور استفاده کرد.
درپایان این آیین صادر کنندگان نمونه هرمزگان تجلیل شدند.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.