به گزارش ایرنا، امیر ساحلی یگانه عصر چهارشنبه در دیدار با فرماندار قشم در محل فرمانداری این شهرستان افزود: فرودگاه و روستای دفاری این جزیره نیز به عنوان نقاط کور مخابراتی شناسایی شده اند که با همکاری 2 طرفه اصلاح می شود.
وی افزود: ساخت و سازهای شهری که با نقشه های مخابراتی هماهنگ نیست، باعث می شود که نقاط کور در شبکه ایجاد شود.
وی بر اهمیت مخابراتی قشم اشاره و تصریح کرد: اتصال دهیاری های این شهرستان به شبکه دولت مورد تاکید استانداری هرمزگان است که حل سریع این مسئله نیز هماهنگی 2 طرفه را می طلبد.
فرماندار شهرستان قشم نیز در این دیدار گفت: با توجه به برنامه وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات مبنی بر توسعه دانش مخابرات پیشنهاد می شود دانشگاه علمی-کاربردی مخابرات در قشم راه اندازی و رشته های مرتبط با آی تی (IT) در آن ارائه شود.
علیرضا نصری افزود: قشم یکی از شهرستان هایی است که زمینه توسعه فعالیت مخابرات در آن وجود دارد و می توان با برنامه ریزی کارشناسی شده، از این حوزه برای اشتغال پایدار و تقویت اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.
وی تصریح کرد: غرب جزیره قشم به عنوان منطقه گردشگری و پر تردد، فرودگاه جزیره و همچنین روستاهای نزدیک شهر قشم که در حوزه اقامتگاه و سفره خانه های محلی فعالیت چشمگیر دارند جزء نقاط روستایی بدون ارتباط مخابراتی محسوب می شوند که باید هر چه سریع تر به شبکه مخابراتی متصل شوند .
نصری به اهمیت مخابرات برای تقویت حوزه پدافند غیر عامل اشاره و اظهار کرد: در راستای بهره گیری حوزه پدافند غیر عامل و ارتقاء مباحث امنیتی باید زیر ساخت های مخابراتی شهرستان قشم توسعه و تقویت شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.7408/7500
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.