به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی عصر دوشنبه در نشست شورای توسعه قرآنی هرمزگان اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعات در این بخش، انجام فعالیت های پژوهشی است و وظیفه پژوهشگران، محققان و روحانیون است که برای همه گیر کردن قرآن آن را تفسیر و به زبان ساده و روان ارائه کنند.
آیت الله نعیم آبادی قرآن کریم را کتاب تاثیرگذار برروی زندگی افراد دانست و گفت: اثرگذاری این کتاب آسمانی بسیارعجیب بوده و رمز این مساله نیز در حکمت و پندآموزی آن است.
امام جمعه بندرعباس توجه به پژوهش قرآن را ضروری دانست و افزود: قرآن فقط در زبان نیست بلکه مقدمه اندیشه بوده و بر همین اساس ترویج پژوهش قرآن در دانشگاه ها و مراکز علمی باید مورد توجه باشد.
آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: جهت گسترش مفاهیم قرآنی باید از دیدگاه صاحب نظران استفاده کرد زیرا نحوه تفسیر و انتقال این مفاهیم الهی برای سنین و اقشار مختلف متفاوت است و باید به گونه ای ارائه شود که خدشه ای به اصل این کتاب آسمانی وارد نشود.
وی با تاکید بر ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه، اظهار کرد: ترویج، تبلیغ و تبیین سبک زندگی قرآنی یکی از مهم ترین اسباب مقابله با تهاجم فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر عمل به دستورات قرآن و با بیان اینکه سعادت انسان در عمل به این دستورات است، گفت: قرآن سرمایه ای برای همیشه تاریخ بشریت است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.