به گزارش ایرنا محمد احمدی روز چهارشنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر جاسک ، لیردف و اعضای شورای بخش مرکزی و لیردف افزود: گسترش هماهنگی و همفکری بیشتر با شوراهای جدید برای بهبود سطح خدمات رسانی به مردم از اهداف اصلی این نشست است.
وی افزود: هماهنگی و تعامل یک اصل مهم و تعیین کننده در صحت و سلامت تصمیم است و در این میان همراهی شوراها با فرمانداری از ضروریات مهم تلقی می شود.
وی با تشریح برخی آیین نامه ها و قوانین و مقررات شوراهای اسلامی، اظهار کرد: آشنایی کامل با وظایف شورا در چارچوب قانون موجب خواهد شد امور در مسیر صحیح و قانونی خود پیش برود و مانع رخ دادن اختلاف و اتلاف وقت شورا و فرماندارمی شود.
فرماندار جاسک گفت: هدف اصلی تشکیل شورا با توجه به فرامین قرآن کریم استفاده از جایگاه مهم مشورت و همفکری است.
احمدی خاطرنشان کرد: مشورت موجب خواهد شد ضریب خطا و اشتباه به حداقل ممکن برسد و در مقابل سلامت و صحت تصمیم و اجرای برنامه ها ارتقا یابد و این امر زمینه خدمت به مردم را فراهم خواهد کرد.
فرماندار جاسک اظهار کرد: تأکید بر تعامل به معنای دخالت در امور شورای شهر نیست، بلکه این تعامل تنها برای رفع بهتر مشکلات، کاهش اختلافات و انتخاب بهترین گزینه ها می باشد.
وی افزود: اعضای شورای شهر باید ابتدای امر تعامل سازنده ای با یکدیگر داشته باشد و سپس بر حمایت از مصوبات شورای شهر، یک صدا و همراه، مردم را برای اجرای بهتر مصوبات همکار و همفکر خود نمایند.
احمدی در عین حال در نظر گرفتن رویکرد و برنامه های دولت در تصمیم گیری ها را به نفع شورای اسلامی و مردم دانست و گفت: مردم انتظاری جز تلاش برای توسعه و آبادانی شهر و همراهی با دولت در نیل به اهداف عالیه نظام از شوراها ندارند.
فرماندار جاسک با تاکید بر شناسایی ظرفیت های اقتصادی ، گردشگری و صنایع دستی روستاها بیان کردند: مردم با شرکت در انتخابات تکلیف خود را بخوبی ادا کردند و اکنون نوبت اعضای شورا است که در قبال مردم تکلیف خود را به نحو احسن انجام و باعث رضایتمندی شهروندان شوند.
احمدی ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهر جاسک اظهار داشت: اولین قدم شورا در اجرای کار، نقشه راه ، برنامه ریزی توسعه شهری و فرهنگی است.
وی افزود: شهرداری یکی از دستگاههای اجرایی مهم ، در هر شهر است و باید اعضای شورای شهر در خدمت رسانی این دستگاه اجرایی به شهروندان دقت داشته  باشند و با توجه به اولویت ها و نیاز های هر منطقه در جهت ارتقاء، توسعه و تحول همه جانبه شهر تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است ، تصریح کرد: شورای شهر باید درتمام زمینه ها وابعاد برنامه و منابع موجود را در نظر داشته باشد ودر صورت نبود برنامه ریزی تمام مشکلات حل نخواهد شد.
فرماندار جاسک همچنین از شروع فعالیت فرودگاه جاسک خبر داد و خاطر نشان کرد: بزودی  با راه‌ اندازی پروازهای هوایی از شهرهای مختلف به جاسک، توسعه این شهرستان شتاب بیشتری می‌گیرد.
در پایان این نشست ، برخی از اعضای منتخب شورای شهرهای جاسک، لیردف و همچنین شورهای بخش مرکزی و لیردف به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداختند و بر اصل تعامل و همفکری با مدیریت شهرستان ، مدیریت شهرداری و کسب مشاوره و همفکری با مردم تاکید کردند.
ضرورت تعامل مدیران دستگاه های اجرایی با منتخبین مردم ، حمایت همه جانبه از شوراها از سوی مدیریت عالی شهرستان ، اختصاص منابع مالی برای شورای اسلامی شهرستان ، فراهم شدن بسترهای لازم برای مصوبات شوراها از مباحثی بود که در این نشست پیرامون آنها بحث شد.
شهرستان جاسک با 58هزارو 884 نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.
7199/6048
خبرنگار : حسن آتش زبان** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.