به گزارش ایرنا دریافتی ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان ، جاوید امانی روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: شرایط و ضوابط عفو از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید سعید فطر در چارچوب اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اجرایی شده است.
وی بیان داشت: عفو مشمول زندانیانی می شود که مدت محکومیت آنان قطعیت یافته و واجد شرایط استفاده ازعفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده ‌شوند.
معاون قضایی دادگستری هرمزگان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه توجه به کاهش جمعیت کیفری زندان ها و دستور رئیس قوه قضاییه در این خصوص اظهارداشت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها با رویکرد پیشگیری از جرائم و استفاده از مجازات های جایگزین حبس از برنامه های راهبردی دادگستری کل استان است.
امانی، هدف از اعطای عفو و اعمال سیاست زندان زدایی را برخورداری زندانیان مستحق از امتیاز بازگشت مجدد به اجتماع، بهره مندی از فرصت خدمت و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر توجه ویژه دستگاه قضایی به سیاست های پیشگیرانه و کنترلی نبود امروز شاهد شمار زندانیان بیشتری در زندان ها و ندامتگاه های استان بودیم.
در سه ماهه نخست امسال، 20 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی 19 میلیارد ریال از زندان های هرمزگان آزاد شدند.
136 زندانی جرائم غیرعمد در استان با بدهی 190 میلیارد ریال برای بازگشت به کانون خانواده، نیازمند کمک های خیران هستند.
همزمان با آغاز فعالیت ستاد دیه در هرمزگان (از سال 81 تاکنون)، 2 هزار و 452 زندانی جرائم غیرعمد و محکوکان مالی با بیش از 132میلیارد تومان بدهی از زندان استان آزاد شدند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.