در این یادداشت آمده است: گرامی می ‌داریم خجسته سال‌ روز این ایام را که یادآور پرواز از اسارت و بندگی است. امسال در بهار انقلاب جای یار دیرین امام خالی بود؛ درود می فرستیم به روح پر فتوح امیران کبیر انقلاب که در روزهای حساس این نظام سوگوارشانیم .
یادمان نرفته پس از انقلاب که فرمان دفاع مقدس صادر شد در همین هرمزگان جوانان هرمزگانی و مهاجران پیام رهبر انقلاب را لبیک گفتند و در دفاع از کشور راهی مرزهای خاکی و دریایی شدند و یادمان نمی‌آید آن روزها که جوانان و نوجوان مهاجر و بومی برای دفاع از میهن و استان راهی جبهه‌ها شدند،کسی بیاید جلو اتوبوس‌ها و قایق‌ها را بگیرد و بگوید فقط بومی‌ها بروند!
آن روز خط‌ کش چوبی برای سرکوفت زدن به بومی و غیربومی دست هیچکس نبود اما امروز در دنیایی که به دهکده ای بیشتر شبیه است و به قول رییس جمهور ، زمان دیوار کشی پایان یافته ، در برخی استان‌ ها شاهد این دیوار کشی‌ها هستیم .
آنان که دَم از بومی و حذف غیربومی می‌ زنند باید زمانی که جایگاه داشتند به جای دیوارکشی امروز؛ کلاس‌هایی را دیروز می‌ساختند تا امروز نگوییم نیروی متخصص نداریم! آن‌روز که کلنگ فولاد و صنعت‌نفت و گاز را می زدند باید کلنگ احداث دانشگاهی تخصصی در حوزه مورد نظر را هم می‌زدند!
امروز کمی دیر شده برای خط‌ کشی و دیوارکشی‌ها ، چرا که همان ‌گونه پیش از این با گزارشی مفصل در تجارت جنوب به این مبحث پرداخته شد، خون هرمزگان در کشور جاری و خون همه استان‌ها در هرمزگان جاری شده است. قرابت‌ها و وابستگی‌های نسبی و سببی با غیربومی‌ ها و حتی خارجی‌ ها غیر قابل انکار است. امروز در هر طایفه هرمزگانی به راحتی افرادی هستند که به لهجه فارسی ، لری ، ترکی ، کردی ، بلوچی ، گیلکی ، مازنی و دیگر لهجه‌ها صحبت کنند و این تلاقی قابل شمشیر زدن نیست. برای توسعه هرمزگان بیاییم خوب‌ها را پاس بداریم، شمشیرها را غلاف کنیم و اگر با فرد یا افرادی مشکل داریم این چماق را بر سر همه‌ی غیر بومیان نکوبیم. چرا کسی نمی‌گوید در مبارزه با اشرار غیر‌بومیان نروند؟ چرا کسی نمی‌گوید برای خدمت‌کردن در دورترین نقطه این استان غیربومی ها نروند؟! چرا کسی نمی‌گوید در زمان حوادث و بلایای طبیعی، بحران و دفاع از مرزو بوم دریایی و هوایی، مدیران و مسوولان غیربومی دخالت نکنند و ده‌ها چرای دیگر....
نوزدهمین شماره مجله اقتصادی تجارت جنوب در 60 صفحه فقط تا 15 اسفند بر روی گیشه هاست!
این شماره که پس از ضایعه ی عروج ملکوتی آیت الله هاشمی به چاپ رسید، سوژه ی ماه ، عکس ایشان در مراسم افتتاح پالایشگاه بندرعباس در سال 1376 است.
پرونده ایمنی با پرده برداری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و تنی چند از مدیران استانی ازساختمان های شبه‌پلاسکو بندرعباس در قالب گزارشی مفصل مهمترین بخش این شماره است که اظهارات قابل تامل دادستان و عوامل شهرداری درآن به صراحت آمده واین گزارشی تکان دهنده با تیتر 'داغ بندر تازه شد' بر روی جلد نیز برجسته شده است. در ادامه گزارش های از وضعیت ایمنی صنایع و همچنین حرکت های خودجوش مردمی برای پاسداشت یاد شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو تهیه شده است.
در این شماره همچنین گزارش میزگردی اختصاصی و چالشی با محوریت کار و کارگر و رابطه آن ها با اداره ی کار و سازمان تامین اجتماعی با تیتر 'به ستوه آمده ایم' را می خوانید.
گفت و گو با 'رضا شاکر' یکی از کارآفرینان حوزه ی حمل و نقل ، گفت و گو با 'حیدر باختری' مدیرعامل آب طبیعی زلال رودان و گلایه ی وی از حمایت نکردن مسئولان نیز در این شماره آمده است.
حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان و همچنین بازتاب حاشیه های برگزاری شورای اداری، بازدید از گمرک و دیگر برنامه های وزیر و مدیرکل متبوعش در روزهای انتهایی بهمن ماه نیز بسیار خواندنی است. از این رو از کنار تیتر ' امور فعالان اقتصادی را تسریع کنید' و همچنین 'واگذاری آلومینیوم هرمزگان کاملا قانونی است' به سادگی گذر نکنید.
پوشش خبری بارش برف بر شترهای بندر 'دیر'، تهدیدهای آب و هوایی تخت جمشید، میل به مهاجرت 95 درصد خوزستانی ها و برنامه ریزی برای توسعه ی گردشگری در کرمان، در قالب اخبار استانی نیز یکی دیگر از بخش های تجارت جنوب است که با خبر نمایندگان مجلس ، اخبار روز جهان به زبان انگلیسی و صحبت های شما مخاطبان در صفحه ی زیر آسمان بندر ادامه پیدا می‌کند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.