فریدون همتی یکشنبه شب در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: از یکصد هزار عدد ماسک تولیدی در استان، ۶۰ هزار عدد توسط واحد تولیدی پدرام طب در شهرک صنعتی بندرعباس و مابقی نیز توسط گروه های مردمی، جهادی و بسیج در حال تولید است.

وی ادامه داد: طبق تصمیم های اتخاذ شده روزانه ۵۰ درصد از این ماسک های تولیدی به دانشگاه علوم پزشکی استان جهت استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی اختصاص می یابد .

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد دیگر نیز زیر نظر کمیته‌ای متشکل از معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه ها و مراکز فروش عرضه می‌شود تا مردم به آسانی به آن دسترسی داشته باشند.

همتی میزان تولید الکل در هرمزگان را نیز کافی عنوان کرد و گفت: با تصمیم گیری به موقع و حمایت از واحدهای تولیدی، به مرحله تولید کافی الکل رسیدیم.

 استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود با تشکر از تلاش های مجموع بهداشت و درمان استان، افزود: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مقرر شده تمام افراد دارای تست مثبت کرونا، جهت قطع چرخه انتشار این ویروس به مدت دو هفته در مراکز تکمیل درمان در قرنطینه باشند.

همتی ادامه داد: اولویت ما قرنطینه و تحت نظر بودن افراد در مراکز تکمیل درمان است و در صورت تکمیل بودن ظرفیت این مراکز، قرنطینه افراد دارای تست مثبت، با نظارت و بررسی دقیق دانشگاه علوم پزشکی در خانه افراد انجام می‌شود تا اطمینان کافی نسبت به جلوگیری از انتشار این ویروس حاصل شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: تشخیص موارد ابتلا توسط دانشگاه ‌علوم‌ پزشکی و با انجام تست های آزمایشگاهی انجام می‌شود و این قرنطینه نیز برای اطمینان و حفظ سلامتی خود فرد، خانواده و سایر افراد جامعه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.