سیروس اسدپور در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: نخستین محموله گندم به وزن ۷۸ تن و کلزا به وزن ب ۷۰ تن در سامانه خرید تضمینی تعاون روستایی ثبت و در سیلوها وانبارهای استان ذخیره سازی شد.

وی با بیان اینکه در زمینه خریدهای تضمینی تعداد ۳۵ نفر از کارکنان شبکه تعاون روستایی به صورت مجازی آموزش دیده‌اند افزود: برای خرید گندم و کلزا ۱۱ مرکز در شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، میناب، پارسیان و بستک و بندرعباس تدارک دیده شده است که با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده مراکز آماده تحویل محصولات از کشاورزان هستند.

اسدپور تصریح کرد: مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی در هرمزگان، متناسب با سطح زیر کشت و میزان برداشت گندم و کلزا درسطح استان پراکنده شده و در راستای تسهیل و تسریع روند تحویل گندم و کاهش هزینه حمل و احترام به وقت کشاورزان عزیز و زحمتکش، گندم شهرستان‌های تابعه در همان شهرستان خرید و ذخیره‌سازی می‌شود.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان، افزود: قیمت کنونی گندم معمولی با افت ۴ درصد مفید و ۲ درصد غیر مفید ۲۵۰۰ و دروم با افت مشابه بین ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ همچنین کلزا با قیمت ۴۷۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی یادآور شد تعاون روستایی هرمزگان در سال زراعی گذشته موفق به خرید بیش از ۲۰ هزار تن گندم و ۲۶۰ تن کلزا از کشاورزان هرمزگانی شد.

وی افزود: پیش بینی‌های اولیه سازمان جهاد کشاورزی استان حاکی از تولید بیش از ۵۲ هزار تن گندم و ۱۵۰۰ هزار تن کلزا در استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1407977
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.