معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز یکشنبه اظهار داشت: طرح مذکور با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد، اداره بهزیستی و هلال احمر اجرا می شود.

دکتر فریده فخار بیان داشت: در این طرح افراد بیمار بدون علائم حاد، خانواده هایی که از بیماران با مشکل حاد تنفسی نگهداری می کنند، کسانی که در معرض خطر بیماری قرار دارند، افراد مشکوک به ناقل بودن و گروه های پرخطر مانند سالمندان بررسی می شوند.

وی افزود: کارشناسان فعال در این طرح با بررسی و ارایه مشاوره های لازم به این گروه ها سعی در کاهش اضطراب و پیشگیری از تردد این افراد در سطح جامعه دارند.

فخار از جمله اهداف اجرای این طرح را افزایش مشارکت اجتماعی در تامین آسایش روانی، مراقبت از سالمندان و افراد پرخطر، همکاری با وزارت بهداشت برای پیگیری بیماران کرونایی و خانواده های آنان، آموزش نحوه سریع مراقبت، اجرای صحیح اصول قرنطینه و دیگر موارد عنوان کرد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ارائه مشاوره هاتفان امید از سوی خانه های مددکاری اجتماعی و از طریق سامانه تلفنی در روزهای آینده انجام خواهد شد.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت ۱۱۷ نفر در ۲۴  ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است. 

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا حاکی است ۱,۷۹۰,۲۳۴ نفر تاکنون به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان ۱۰۹,۶۵۴ نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند و ۴۰۹,۴۲۰ نیز بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.