نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در دیدار با استاندارهرمزگان اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم این مطالبه جدی را از شخص رییس جمهور و استاندار این استان دارم که مبادی ورودی باید بسته شود و این نیز در حیطه اختیارهای استاندار به عنوان رییس شورای تامین قرار دارد.

احمد مرادی گفت: در شرایطی که این بیماری سبب از دست رفتن جان بسیاری از افراد شده و مردم نگران سلامتی خانواده‌های خود هستند برخی به اسم گردشگر و مسافر قصد جابجایی به نقاط مختلف کشور را دارند.

وی اضافه کرد: این افراد باید متوجه باشند که اکنون هرگونه تردد در میان شهرها به معنای به خطر انداختن جان هزاران هموطن بوده و قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم  بندرعباس، قشم،حاجی آباد، بوموسی وبندرخمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: برخلاف این عده مردم در رعایت تذکرهای بهداشتی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی کمال همکاری را با مسوولان بهداشتی دارند و با وجود نگرانی‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کنار مسوولان پای کار آمدند.

مرادی یادآور شد: اما بشدت نگران این هستند که مسدود نشدن مبادی ورودی موجب ورود سیل جدیدی از بیماری کرونا به هرمزگان شود، بنابراین قبل از آنکه دیر شود باید چاره اندیشی کرد.

از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا به امروز  ۳۴۹ نفر مشکوک به کرونا در هرمزگان بودند که از این شمار نتیجه آزمایش ۶۹ نفر مثبت بوده است و از مجموع افراد مبتلا، ۴۸ نفر ترخیص شده، ۱۴ نفر بستری هستند و هفت نیز فوت کردند.

بیمارستان صحرایی با ظرفیت پذیرش ۳۶ بیمار با همکاری سپاه پاسداران در محوطه مقابل ساختمان سوختگی شفا در بندرعباس برپا شده که به زودی به بهره برداری می رسد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

 از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

تاکنون دو هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.