مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان روز پنجشنبهدرگفت وگوبا ایرنا اظهار داشت: اغلب خدمات این سازمان به صورت غیر حضوری و از طریق پایگاه اینترنتی www.eservices.tamin.ir قابل دریافت است.

سید فاضل حیدری بلوکی تاکید کرد: تا پایان اسفندماه سال ۹۸ و در راستای کاهش تردد بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران در شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی، بیمه شدگان متقاضی بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی برای ثبت درخواست مربوطه به واحدهای اجرایی ذیربط نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

وی اضافه کرد: در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار به منزله تاریخ درخواست لحاظ می شود و این افراد تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ و درصورت ادامه داشتن شیوع بیماری کرونا در کشور مهلت برای پیگیری موضوع وقت است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ابراز داشت: زمان درخواست برقراری مستمری بیمه شدگان اختیاریُ تاریخ احراز شرایط قانونی آنان در اسفند ماه سال ۹۸ است و  مهلت های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد، ادامه بیمه به طور اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و موارد دیگر اعم از مهلت درخواست، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه که از تاریخ اول اسفند ۹۸ به بعد منقضی شده، تا پایان فروردین ۹۹ تمدید می شود.

وی گفت: مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه ۹۸ بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد ، باربران، کارگران ساختمانی و غیره تا پایان فروردین ۹۹ تمدید می‌شود.

حیدری بلوکی در مورد آن دسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیون‌های پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ یک اسفند ۹۸ بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نشده‌اند، ضرورتی به مراجعه برای ثبت اعتراض ندارند و می‌توانند پس از عادی شدن شرایط، مجدد رأی کمیسیون پزشکی بدوی به آنان ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زمینه تحویل دفترچه بیمه در محل زندگی یا کار بیمه شدگان فراهم شده است، همچنین از شرکت‌ها، کارخانه‌ها، موسسه‌های دولتی و غیر دولتی و دستگاه های اجرایی هرمزگان که از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تایید این سازمان را مطالبه می‌کنند تقاضا داریم با استفاده از سامانه غیر حضوری سازمان و با مراجعه به قسمت مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان گواهی مزبور را با دریافت و تاییدیه آن را از همین طریق دریافت کنند و از اعزام غیرضروری افراد به واحدهای اجرایی خودداری کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: تمام بیمه شدگان معترض به سوابق قابل مشاهده در سامانه غیرحضوری این سازمان، می‌توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانه مزبور، ثبت نموده و شعب و کارگزاری های رسمی نیز مکلف هستند جواب لازم را در کوتاه‌ترین زمان و به صورت غیر حضوری بدهند.

حیدری بلوکی افزود: کاهش مراجعه‌های مردم به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی با هدف پیشگیری از خطر شیوع ویروس کرونا باید پیگیری شود و اکنون ضروری است و بر همین اساس، دفترچه بیمه افرادی که تا پایان بهمن ماه دارای اعتبار باشد، تا پایان فروردین دارای اعتبار تلقی شده و می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و عملا نیاز به تمدید اعتبار نیست.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان بیان داشت: علاوه بر این، افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی ابتدا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی درخواست خود را ثبت کنند تا زمان حضور آنان در واحدهای مربوطه تحویل دفترچه له کمترین زمان ممکن کاهش یابد.

 ۹۷۱ هزار و ۹۶۹ نفر از جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفری هرمزگان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا به امروز از ۳۰۷ نفر مشکوک به این بیماری در هرمزگان نمونه گیری شده است.

از شمار افراد مبتلا تاکنون جواب آزمایش ۶۹ نفر مثبت بوده که هفت نفر فوت کرده اند، ۱۶ نفر بستری هستند و ۴۶ نفر مرخص شده اند.

آمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس مرکز استان هرمزگان ۳۵ نفر، قشم ۱۱، کیش ۱۲، پارسیان و رودان هر کدام ۲، بندرلنگه ۳ ، بستک، حاجی آباد، جاسک و میناب یک نفر است.

در مجموع طی مدت مذکور ۵۹۲ مورد بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این شمار ۴۸۱ نفر با حال خوب ترخیص و ۹۸ نفر هنوز بستری هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر سه شنبه ۲۰ اسفندماه به بیش از هشت هزار و ۴۲ نفر رسیده است که از این شمار ۲۹۱ نفر فوت شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.