جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: فرمانداران شخصا مسوول نظارت بر این پایگاه های کنترل هستند و باید آمار ترددها به تفکیک نتایج غربالگری های صورت گرفته را بصورت روزانه اخذ کنند.

سعید ناجی روز چهارشنبه در نشستی به صورت ویدئو کنفرانسی با فرمانداران هرمزگان، با تاکید بر تقویت و دقت در کنترل ورودی های استان، ابرازداشت: با اعمال غربالگری سختگیرانه این اطمینان را به مردم بدهند که تمامی مبادی ورودی استان تحت کنترل کامل است.

وی بیان داشت: نبود اعمال ممنوعیت ورود به استان از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به معنای این نیست که کنترل و نظارت سختگیرانه در مبادی ورودی صورت نگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان ادامه داد: در صورت نیاز می‌توان به منظور نظارت بیشتر مبادی ورودی در خصوص پیشگیری از ورود مبتلایان به این ویروس به استان شیوه های کنترلی سختگیرانه تری را اعمال کرد.

ناجی افزود: مردم باید در جریان امور و اتفاقات قرار گیرند و در آن صورت است که جامعه قانع خواهد شد.

کلید کنترل بیماری در اختیار مردم است

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اضافه کرد: بررسی ها در خصوص مبتلایان نشان می دهد که تا اینجا عموم همشهریان و شهروندان استان هستند که طی سفر این ویروس را با خود به اینجا آورده و منتقل کرده اند.

ناجی با بیان اینکه کلید کنترل بیماری در اختیار مردم و آن نیز رفت وآمد نکردن غیر ضروری و رعایت بهداشت فردی است، افزود: روش های اقناع مردم برای افزایش کنترل، دقت در حفظ سلامت، بهداشت فردی و ماندن در خانه باید مد نظر فرمانداران قرار گیرد.

وی گفت: البته این آگاهی را نیز باید به مردم داد که ماندن در خانه مهم تر از مسدود کردن جاده های ورودی استان است و گرنه ممکن است خودمان انتقال دهنده بیماری به خودمان باشیم.

این مقام مسوول همچنین توصیه کرد: بهترین روش برای مقابله با این ویروس پیشگیری است و تنها راه پیشگیری آن نیز همین اقداماتی است که باید تمامی افراد جامعه انجام دهند، بتوانند حداقل یک دوره ۱۴ روزه را همه رعایت کنند حتما شیوع آن فروکش خواهد کرد و در مدیریت بیماری نقش موثری خواهد داشت

ناجی یادآور شد: فرمانداران باید توجه ویژه ای به پایگاه های کنترل بیماری کرونا در شهرستان های خود داشته باشند و چنانچه جاده ای نیاز به استقرار پایگاه جدیدی دارد از ظرفیت های شهرستانی برای ایجاد آن استفاده کنید و اگر نیاز به هماهنگی استان است، حتما به ستاد استانی گزارش دهند تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا به امروز از ۳۰۷ نفر مشکوک به این بیماری در هرمزگان نمونه گیری شده است.

از شمار افراد مبتلا تاکنون جواب آزمایش ۶۹ نفر مثبت بوده که هفت نفر فوت کرده اند، ۱۶ نفر بستری هستند و ۴۶ نفر مرخص شده اند.

آمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس مرکز استان هرمزگان ۳۵ نفر، قشم ۱۱، کیش ۱۲، پارسیان و رودان هر کدام ۲، بندرلنگه ۳ ، بستک، حاجی آباد، جاسک و میناب یک نفر است.

در مجموع طی مدت مذکور ۵۹۲ مورد بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این شمار ۴۸۱ نفر با حال خوب ترخیص و ۹۸ هنوز بستری هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر سه شنبه ۲۰ اسفندماه به بیش از هشت هزار و ۴۲ نفر رسیده است که از این شمار ۲۹۱ نفر فوت شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.