هرمزگان در هفته گذشته (۱۰ تا ۱۶ اسفندماه) شاهد اخبار و رخدادهایی بود که بیشتر آنها حول محور کرونا دور می زند و در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار مرور می‌شود.

سیاسی

به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان، دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزاری نماز جمعه را برای دومین هفته متوالی لغو کرد.

چهارشنبه گذشته طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان حجت‌الاسلام «شعیب صالحی» به‌عنوان امام‌جمعه جدید شهرستان بندرخمیر منصوب شد و از خدمات حجت‌الاسلام‌ علیرضا صفایی حائری امام‌جمعه سابق این شهرستان قدردانی شد.

اجتماعی

استاندار هرمزگان اعلام کرد: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ، گردشگر در هرمزگان پذیرفته نمی شود و تا اطلاع ثانوی به گردشگران در استان، خدمات ارائه نخواهد شد.

فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، اظهار داشت: از مردم خواستاریم برای حفظ سلامت خود و دیگران، از انجام سفر و ترددهای درون و برون استانی غیرضروری به طور جدی پرهیز کنند.

چهارشنبه گذشته اعضای دو بیمار ۶۸ و ۳۶ساله در هرمزگان که دچار مرگ مغزی شده بودند، به بیماران نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

این دو بیمار هرمزگانی به دلیل تصادف و ضربه به سر در تاریخ‌های چهارم و دهم اسفندماه سال‌جاری دچار مرگ مغزی شدند که پس از تایید مرگ مغزی این بیماران از سوی پزشکان متخصص مغز و اعصاب، با رضایت خانوادشان اعضای آن‌ها به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: از طرف خود و مردم استان از تک تک اعضای کادر درمان، پزشکان و پرستاران به عنوان رزمندگان خط مقدم مبارزه با کرونا قدر دانی می کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده روز پنجشنبه گذشته به همراه دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با کادر درمانی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار گفت: امروز کشورمان در جبهه مبارزه با ویروسی قرار گرفته که در راس آن کارکنان شاغل در بخش بهداشت هرمزگان تمام وقت و توان خود را برای مبارزه با آن بکار گرفته اند تا بتوانند دردهای مردم را کاهش داده و شرایط را به حالت عادی برگردد.

همگام با تلاش تمام مسوولان بهداشت و درمان، گروه های خودجوش مردمی، شهرداری ها و دیگر دستگاه ها، نیروی دریایی منطقه یکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز برای ضدعفونی معابر و اماکن حساس هرمزگان ومقابله با ویروس کرونا وارد عمل شدند.

ضدعفونی معابر و اماکن عمومی هرمزگان از ساعت های پایانی شب که ترددها کمتر می شود، آغاز و تا سحرگاه ادامه دارد.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: در راستای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، ۳۰ تیم پزشکی در استان برای کنترل بیماری کرونا بسیج شده است.

موسی رنجبر روز دوشنبه گذشته درجمع خبرنگاران افزود: این تیم پزشکی درقالب طرح شهید دکتر رهنمون با رویکرد آموزشی و پیشگیری و شناسایی این ویروس در ۱۶ شهر و مناطق هرمزگان مستقر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفندماه) ۵۰ هزار اصله نهال مثمر وغیرمثمر با کمک گروه‌های مردم نهاد ومسوولان در سراسر استان کاشته می‌شود.

امید ذاکری عصر یکشنبه گذشته به مناسبت هفته منابع طبیعی وروز درختکاری افزود: کاشت نهال در این هفته بیشتر از  گونه‌های بومی مُغیر، کُنار، کَهور، کَرَت محلی، سمر،تِج-، چوج، حَرا، جک، چریش، گُل ابریشم، تاکاما، ناترک، شیشه شور، حَنا، خَرزه ، نخل زینتی وگارُم زَنگی است.

اقتصادی

استاندار هرمزگان گفت: قرارداد تامین آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس با استفاده از پساب تصفیه شده در صورت نهایی شدن، در سفر رییس جمهوری به استان امضا خواهد شد.

فریدون همتی شامگاه پنجشنبه گذشته در نشست با شورای شهر، سرمایه گذار و صنایع غرب بندرعباس افزود: قرارداد تامین آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس باید به سرعت و در روزهای آینده نهایی شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از افزایش ۲۳ درصدی جابه جایی کالا از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه در بنادر شرق هرمزگان خبر داد.

حمیدرضا محمدحسینی روز چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: در مدت ۱۱ ماهه امسال، یک میلیون و ۹۲۳ هزار و ۱۳۷ تن انواع  کالای نفتی وغیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان تخلیه وبارگیری شد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: ۷۳ فقره پروانه بهره برداری در ۱۱ ماهه گذشته در بخش صنعت این استان صادر شده است.

خلیل قاسمی شامگاه سه شنبه گذشته در تشریح  این خبر افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری ۲۴ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنتعی هرمزگان صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: از ابتدای آغاز طرح نظارت نوروزی تاکنون در این استان ۴۷۷ پرونده تخلف صنفی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

عبدالرضا پیروی منش روز چهارشنبه گذشته درحاشیه بازدید از واحدهای صنفی هرمزگان افزود: ارزش این پرونده های تخلفی بیش از چهار میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال است. 

دوشنبه گذشته بسیج اصناف سپاه امام سجاد (ع)هرمزگان در راستای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا حدود چهار هزار عدد ماسک رایگان بین مردم استان توزیع کرد.

همچنین بسیج اصناف بیش از ۴۵۰ عدد تب سنج و بیش از ۷۰۰ عدد ماسک به دانشگاه علوم پزشکی استان اهدا کرد.

چهارشنبه گذشته با تصمیم فرماندار بندرلنگه و در راستای جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری کرونا ورود خودرو از جزیره کیش به بندرلنگه به صورت کامل ممنوع شد.

نشت مواد نفتی به بخشی از نوار ساحلی بندرعباس موجب تعطیلی آب شیرین کن اصلی در غرب بندرعباس شد.

شنبه گذشته مسافران ایرانی توسط کشتی مسافری سانی از بندر شارجه کشور امارات متحده عربی به بندر شهید باهنر در بندرعباس منتقل شدند.

استاندار هرمزگان با اشاره به محدودیت هایی که در پروازهای میان ایران و امارات ایجاد شده، اظهار داشت: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مدیریت این استان، کشتی مسافری سانی توانست در بندر شارجه کشور امارات، پهلوگیری کند.

فریدون همتی ادامه داد: این کشتی روز جمعه از بندر شارجه حرکت به سمت کشورمان حرکت کرد و صبح امروز به بندر شهید باهنر بندرعباس رسید.

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان روز دوشنبه گذشته با انتشار اطلاعیه ای ضمن تایید این خبر اعلام کرد این اتفاق و تعطیلی آب شیرین کن موجب ایجاد مشکل در تامین آب بندر خمیر و مناطق غربی بندرعباس شده است.

طرح آبرسانی به شهر زیارتعلی در بخش رودخانه شهرستان رودان جمعه گذشته به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این طرح گفت: این طرح با اعتباری افزون بر پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است

همتی ادامه داد: این طرح آبرسانی شامل حفر و تجهیز چاه، ایجاد تاسیسات و احداث و تکمیل خط انتقال به طول هشت کیلومتر است.

پنجشنبه گذشته آلاچیق شناور ساخت مشترک متخصصان شرکت شناورسازی و شهرداری خمیر عصر پنجشنبه به آب انداخته شد

مدیر گردشگری شهرداری خمیر گفت: این آلاچیق دارای یک فانتوم فایبرگلاس و یک آلاچیق چوبی بوده که در تالاب خورخوران و در مجتمع گردشگری حرای بندرخمیر به آب اندازی شد.

محمد رضا برترانگ افزود: این الاچیق با همکاری مشترک شرکت دانش بنیان طاهو دریا و شهرداری خمیر درخصوص تولید شناورهای تالابی ساخته شد.

هفته گذشته به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و کمبود برخی اقلام بهداشتی نظیر ماسک و لباس های حفاظتی، خط تولید پوشاک مجتمع تولیدی و آموزشی رشمون در بندرعباس به تولید ماسک و گان تغییر یافت.

مجتمع آموزشی و تولیدی رشمون پیش از این لباس بچه گانه و مردان تولید می کرد و آموزش خیاطی و صنایع دستی از جمله دیگر فعالیت های این مجتمع است.

روزانه یک هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۲۰۰ دست لباس گان توسط ۲۳ نفر نیرو در کارگاه پوشاک این مجتمع تولید می شود.

شرکت تولیدی پدرام طب بندرعباس نیز هفته گذشته با تهیه وتولید ماسک به جمع جهادگران عرصه مقابله با ویروس کرونا و سلامت جامعه پیوست.

این واحد با ظرفیت تولید روزانه ۶۰ هزار ماسک پزشکی، ۵هزار ژل ضد عفونی ۲۵۰سی سی و یک هزارعدد لباس ضد ویروس وارد مدار تولید می شود.

هفته گذشته گواهینامه و استانداردهای بین‌المللی شرکت پالایش نفت بندرعباس با عنوان سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) تمدید شد.

با اجرای ممیزی مراقبتی سال ۹۸ سیستم های مدیریت یکپارچه (IMS) مستقر در این شرکت که به مدت سه روز برگزار شد، به منظور اطمینان از اثربخشی و انطباق با استانداردهای روز دنیا، گواهینامه و استانداردهای بین‌المللی این شرکت تمدید شده است.

بازار فروش حیوانات وپرندگان شهر بندرعباس معروف به جمعه بازار کارگزاری در راستای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا تعطیل شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر گفت: این اقدام به منظور حفظ سلامت وجلوگیری از بیماری بین انسان و دام و به دستور فرمانداری بندرعباس و با همکاری شهرداری صورت گرفت.

اسماعیل موحدی‌نژاد افزود: بازار کارگزاری روزهای جمعه هر هفته محل خرید وفروش حیوانات و پرندگان زنده و پذیرای تعداد زیادی از شهروندان بندرعباس وحومه بود که امکان انتقال بیماری را افزایش می‌دهد.

قضایی، انتظامی، نظامی

انبار نگهداری ۲۳۷ هزار عدد دستکش بهداشتی احتکار شده در بندرعباس شناسایی و پلمپ شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک انبار احتکار اقلام بهداشتی در یکی از محلات بندرعباس شناسایی و در بازرسی از آن ۲۳۷ هزار عدد دستکش بهداشتی و ۵۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده کشف و ضبط شد.

علی صالحی روز سه‌شنبه گذشتته در جمع خبرنگاران افزود: بنابر گزارش ضابطان، ارزش تقریبی این اقلام احتکار شده ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری ۸ نفر از عوامل اصلی آتش سوزی و تجمع غیر قانونی مرکز بهداشت بندرعباس خبر داد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد دوشنبه گذشته با اعلام این خبر گفت: با توجه به انتشار شایعه مبنی بر غربالگیری بیماران واگیردار (کرونا) در درمانگاه شهرک توحید شهر بندر عباس تعدادی از اراذل اوباش و اهالی محل در مرکز بهداشت درمان شهرک توحید تجمع ونسبت به آتش زدن زباله های داخل محوطه و لاستیک های اطراف مرکز اقدام کردند.

عامل انتشار اخبار کذب در خصوص آمار شیوع کرونا در استان هرمزگان نیز هفته گذشته با تلاش نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

اقدام افراد دستگیر شده از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است و انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبان قابل مجازات هستند.

دادستان بندرعباس دستورات لازم برای سرعت بخشی مراحل قانونی و ترخیص اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور به ویژه ماسک صادر کرد.

مجتبی قهرمانی روز جمعه گذشته به دستور رییس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از گمرک شهید رجایی ضمن بازدید از این گمرک بر روند ترخیص محموله های حاوی اقلام بهداشتی نظارت کرد.

هفته گذشته با تلاش پلیس آگاهی هرمزگان قاتل متواری پیرمرد ۶۸ ساله در شهر بندرعباس شناسایی و دستگیر شد.

مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: در آستانه سال نو،یک میلیارد ریال به عنوان عیدانه بین خانواده های نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان توزیع شد.

مصطفی کیشانی عصر سه شنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: ۷۶۵ خانوار تحت پوشش انجمن های حمایت از زندانیان هرمزگان از این عیدانه بهره مند شدند.

هفته گذشته یکهزار و ۱۰۰ قلیان معدوم و ۸  واحد صنفی متخلف در شهرستان بندرعباس از سوی دادستانی پلمپ شد.

این اقدام در راستای امنیت اجتماعی، صیانت از بهداشت عمومی و هشدار به واحدهایی که به اخطارهای دادگستری توجه نکرده بودند، انجام شد.

فرهنگی

باشیوع کرونا و پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان، اکنون با تصمیم ستاد استانی مقابله با این بیماری بقاع متبرکه استان هم تا زمان نامشخصی تعطیل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان روز پنجشنبه گذشته در این خصوص اظهار داشت: این اقدام در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین شهروندان اتخاذ شده است.

حجت الاسلام حسین مهدیان از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌هایی که در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا می‌شود زمینه بازگشت هرچه سریعتر شرایط به حالت اولیه خود را فراهم سازند.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: ثبت نام و پذیرش مهمانان نوروزی برای اسکان در مدارس استان لغو شده است.

سعید ناجی شامگاه سه شنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: این اقدام طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ومصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است.

رییس استعداهای درخشان هرمزگان گفت: به دنبال شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدرسه ها، آموزش به صورت مجازی در مدارس سمپاد (مراکز استعدادهای درخشان) استان آغاز شد.

مدیحه دوانی عصر دوشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا  دبیران به تهیه فیلم از تدریس خود با استفاده از نرم افزار تصویربرداری صفحه موبایل نموده و در کانال‌های مدرسه، در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

یکشنبه گذشته نخستین رویداد مجسمه و طبیعت کیش با تولید ۱۲ مجسمه برای نصب در نقاط مختلف جزیره کیش پایان یافت .

 در این رویداد که با هدف تنوع در مبلمان شهری طی دو هفته گذشته در کیش برگزار شد، ۱۲ هنرمند مجسمه‌ساز با سفارش سازمان منطقه آزاد کیش و با همت شرکت عمران، آب و خدمات  ۱۲ مجسمه برای نصب در میادین این جزیره خلق کردند.

ورزشی

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس دوشنبه گذشته در دیداری خانگی برابر ایران جوان بوشهر با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید.

دیدار این دو تیم در چارچوب رقابتهای هفته بیست و یکم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس و بدون تماشاگر برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.