سخنگوی شورای سلامت کیش روز شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: بر اساس مصوبه جدید این شورا، ساعت کار اداره های و نهادهای دولتی به استثنای مراکز بهداشتی و درمانی از ساعت ۹صبح تا ۱۳ و ساعت کار مجتمع های تجاری  از ۱۰صبح تا ۱۳و ۳۰و عصرها از ساعت ۱۸تا ۲۱و سی دقیقه تعیین شده است.

دکتر محمدرضا رضانیا افزود: باشگاه ها و ایستگاه های اجاره ساعتی دوچرخه و  موتور برقی نیز از روز شنبه تا پایان هفته اجازه فعالیت ندارند.

رییس شورای توسعه سلامت کیش قطع برنامه موسیقی زنده در رستوران ها و کاهش ظرفیت پذیرش هم زمان مشتری در این اماکن  با کم کردن تعداد میزها و افزایش فاصله آنها را از دیگر تصمیم های شورای سلامت اعلام کرد.

وی از کیشوندان و مسافران خواست تا عادی شدن شرایط و از بین رفتن شرایط همه گیری (اپیدمی) کرونا از تردد غیرضروری در سطح شهر و همچنین برپایی مهمانی، جشن تولد و دیگر برنامه های تجمعی در خانه ها خودداری کنند.

تاکنون مورد کرونا مثبت نداشته ایم

رضا نیا اظهار داشت هرچند افرادی با نشانه های بیماری های تنفسی در بیمارستان بستری هستند اما تاکنون هیچ مورد تایید شده بیماری کرونا  در این جزیره ثبت و گزارش نشده است.

به گفته این مقام بهداشتی درمانی، از ۱۰روز پیش تاکنون از هشت بیمار مشکوک به کرونا نمونه گیری و به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده و در مواردی که جواب  آنها رسیده مورد مثبت مشاهده نشده است.

وی همکاری بین بخش های دولتی و همچنین تعامل بخش خصوصی در برنامه های پیشگیری و کنترل شیوع کرونا در جزیره را کم نظیر توصیف و اضافه کرد: این شرایط موجب شده اقداماتی که تاکنون انجام شده، موفق و ثمربخش باشد.

رضانیا در عین حال یادآوری کرد: در موارد محدودی مقاومت ها و تخطی هایی از مصوبه های شورای سلامت وجود داشته که  در این موارد ناچار به استفاده از قوه قهریه شده ایم.

سلامت مردم خط قرمز است

وی تصریح کرد : سلامت مردم خط قرمز ماست و از تمام توان و ظرفیت برای حفظ و تامین سلامت اقشار مختلف جامعه استفاده می کنیم و با هر عاملی که تهدید کننده بهداشت و سلامت عمومی باشد برخورد قاطع و جدی خواهد شد.

رضا نیا ضمن تاکید بر اهمیت بهداشت روانی و آرامش جامعه از مردم خواست به شایعه های فضای مجازی توجه نکرده و به آنها دامن نزنند.

سخنگوی شورای سلامت کیش تاکید کرد: در این حوزه هیچ حقیقتی قابل پنهان کردن نیست و متولیان نیز با صداقت حقایق را با مردم مطرح خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.