نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس دین اسلام عمل به توصیه های بهداشتی برای حفظ سلامت واجب است و ماه رجب به غیر از اعتکاف دارای اعمال دیگری نیز است.

حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی توصیه کرد: از فرصت این ماه برای ذِکر، شب زنده‌داری، نماز و دعا برای دیگران استفاده کرد و به وظایف شرعی عمل شود.

 در راستای پیشگیری از شیوع بیمار کرونا، فعالیت آموزشی دانشگاه‌های هرمزگان هم تا پایان هفته جاری تعطیل شده بود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: چند مورد مشکوک به کرونا در استان تحت نظر هستند و نمونه برداری از آنها انجام شده که تا به امروز آزمایش یکی از آنها منفی اعلام شده است.

دکتر فاطمه نوروزیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احتمال مبتلا بودن دیگر موارد بستری در استان نیز به اعتقاد پزشکان متخصص هرمزگان با توجه به شرح حال بیماران، ضعیف است اما با این حال به منظور پیشگیری، این افراد بستری و نمونه برداری از آنها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مشکوک در بندرعباس در بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی تحت نظر هستند و در دیگر نقاط هرمزگان نیز بیماران در بیمارستان های محل اقامت بستری می باشند.

نوروزیان به مردم اطمینان خاطر داد که تا به این لحظه هیچ مورد مثبتی در هرمزگان گزارش نشده و در صورت گزارش به طور یقین به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: تنها مرجع رسمی اخبار مربوط به مبتلایان به کرونا، وزارت بهداشت است و شهروندان اخبار را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند و به شایعات توجهی نداشته باشند.

رییس روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: یک مرد ۵۳ ساله با علائم مشکوک و نزدیک به کرونا در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس درگذشت.

نوروزی با اعلام این خبر افزود: این بیمار دوشنبه  هفته جاری با علائم شبیه به کرونا به بیمارستان مراجعه کرد و ساعت ۸ شب همان روز دارفانی را وداع گفت.

وی ادامه داد:با توجه به علائم دیده شده در این بیمار و شباهت شرایط وی با بیماران مبتلا به کرونا پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ویژه دفن افراد مبتلا به کرونا درباره این فرد اجرا شد.

وی یاد آور شد: مراودات و تماس وی با افرادی از شهر قم احتمال ابتلای این مرد ۵۳ ساله به کرونا را افزایش داد و به همین دلیل تمام تدابیر لازم به دقت درباره وی اجرا شد.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از تشکیل ستاد مدیریت کرونا ویروس در هرمزگان خبر داد و گفت: همسو با ستاد ملی مدیریت کرونا ویروس در کشور این ستاد در استان نیز با حضور تمامی دستگاه های متولی در این عرصه تشکیل خواهد شد.

سعید ناجی اظهار داشت: تصمیماتی که در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس استان گرفته می شود باید به درستی در اختیار مردم قرار گیرد و این از وظایف رسانه های استان است.

وی با بیان اینکه با انتشار دهندگان اخبار کذب در خصوص کرونا ویروس برخورد خواهد شد، گفت: رسانه ها باید در خصوص انعکاس اخبار کرونا ویروس دقت و اخبار خود را از منابع موثق علوم پزشکی استان و وزرات بهداشت و درمان دریافت کنند.

فرماندار قشم دراین زمینه گفت:با تمهیدات انجام شده و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، اسکله‌های گردشگری قشم تا پایان هفته‌ی جاری تعطیل اعلام می‌شود.

علیرضا نصری در گفت وگوبا ایرنا افزود: بر این اساس هشت اسکله گردشگری در سایت‌های هنگام و جنگل‌های حَرّای جزیره قشم تا روز جمعه فعالیت نخواهد داشت که امکان دارد این تعطیلی تمدید شود.

وی ادامه داد:در اسکله‌های مسافری از جمله ذاکری، لافت و پُهل نیز تمهیدات لازم برای رعایت امور بهداشتی اندیشیده شده و در این راستا یکهزار ماسک رایگان بین خدمه شناورها و مسافران توزیع شد.

استاندار هرمزگان با ابلاغ دستوری از دانشگاه علوم پزشکی خواست نسبت به بکارگیری تمامی امکانات جهت کنترل سلامت مسافران در مبادی ورودی استان برای پیشگیری از بیماری کرونا اقدام کند.

فریدون همتی با بیان اینکه علاقه مردم به سفر به هرمزگان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و جاذبه‌های گردشگری زیاد است، افزود: سایر دستگاه‌های مرتبط همچون راه‌آهن، فرودگاه‌ها، حمل ونقل جاده‌ای، بنادر ودریانوردی و پلیس راه نیز با دانشگاه علوم پزشکی، همکاری لازم را درراستای اجرای مناسب این وظیفه مهم داشته باشند.

وی برحفظ و تامین سلامت شهروندان ومسافران تاکید کرد وبیان داشت: البته مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز می‌کنند و آمار اعلامی اداره کل بنادر ودریانوردی با کاهش ۴۰ درصدی مسافر در بندرپل خمیر و کاهش ۱۵ درصدی در بندر شهید حقانی بندرعباس نشان دهنده رعایت نکات ایمنی توسط مردم است.

چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در خبری اعلام شد که نتایج بررسی‌ها در قم نشان می‌دهد دو شهروند قُمی به ویروس کرونا مبتلا هستند. این نخستین خبر درباره ابتلا به این ویروس در ایرنا است.

 ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است. ۲۷ هزار و ۶۹۱ نفر درمان شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.