افراد بی‌بضاعت و آبرومند هرمزگان برای نوپوش شدن خود وفرزندانشان درشب عید وتامین مایجتاج زندگیشان همه چشم امیدشان به کمک خیران ومردم نوع‌دوست است وجشن نیکوکاری درپایان سال بهانه‌ای برای مددرسانی به این مددجویان است.

جشن نیکوکاری امسال همچون سال‌های گذشته در روزهای ۱۴، ۱۵ و۱۶ اسفندماه با همکاری کمیته امداد، آموزش و پرورش، صدا وسیما و بسیج دانش‌آموزی برپا می‌شود تا هیچ نیازمندانی در سال نو احساس غم وغصه و نداری نکند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در این راستا گفت: رویدادملی جشن نیکوکاری توانسته هرساله اقدامی مفید برای استقبال از سال نو انجام دهد و درسال گذشته خیران هرمزگانی بیش از ۵۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در این جشن به نیازمندان استان کمک کردند.

جلیل تراهی روز سه شنبه درگفت وگو باایرنا افزود: امسال نیز جشن نیکوکاری در ۱۴ اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد درسطح مدارس، ۱۵ اسفند در پایگاه‌های جشن نیکوکاری و جمعه ۱۶ اسفندماه در میعادگاه‌های نماز جمعه برپا می‌شود.

وی بیان داشت: همزمان با برگزاری جشن نیکوکاری در سراسر هرمزگان، تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار پاکت برای دریافت کمک‌های دانش آموزان و اولیای آن‌ها نیز درسطح مدارس استان انجام می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد هرمزگان، هدف از جشن نیکوکاری را ترویج فرهنگ خیر واحسان عنوان کرد واظهارداشت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن جشن نیکوکاری در استان صورت گرفته است.

تراهی بابیان این موضوع که کار جمع‌آوری کمک‌های مردم خیراندیش هرمزگان در قالب جشن نیکوکاری از ابتدای اسفندماه آغاز وتا پایان سالجاری ادامه خواهدداشت، گفت: مردم نوع‌دوست می‌توانند از طریق شماره‌گیری #۰۷۶*۸۸۷۷* و یا با ارسال عدد ۱۰۰ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و نصب نرم‌افزار ناب بر روی تلفن همراه خود و یا مراجعه حضوری به دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد درجشن نیکوکاری امسال مشارکت نمایند.

وی اظهارامیدواری کرد: درسالجاری نیز با حضور پرشور مردم نوع‌دوست، شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان در آستانه سال جدید باشیم تا بتوانیم با تهیه و اهدای بسته‌های عیدانه، عید را به خانه‌های نیازمندان ببریم.

حمایت کمیته امدادهرمزگان از۹۰ هزار خانوار

کمیته امداد هرمزگان درحال حاضر از ۹۰ هزار خانوار در استان با جمعیتی افزون بر ۲۱۹ هزار نفر حمایت کرده و به آن‌ها مستمری وخدمات حمایتی پرداخت می‌کند.

۵۹ هزار خانوار کمک معیشت بگیر (مددجوی عادی) و ۳۱ هزار خانوار نیز به‌عنوان نیازمندان مشمول تبصره ۱۴ قانون بودجه زیرپوشش حمایتی کمیته امداد هرمزگان هستند.

۷۱ درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امدادهرمزگان ساکن مناطق روستایی و ۲۹ درصد شهری هستند.

استان هرمزگان که از نظر سرانه درآمدی جزو پنج استان برتر کشور شناخته شده است اما از طرفی دیگر براساس آمارهای موجود جزو پنج استان دارای بیشترین آمار فقر مطلق است که این امر نشان از اختلاف طبقاتی بین هم استانی‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.