۱۱۳ نفر برای برای نشستن بر روی پنج میز مسوولیت نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که در مرحله اول صلاحیت ۸۸ نفر از داوطلبان توسط هیات اجرایی استان تایید و پرونده افراد برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

شورای نگهبان هم با بررسی پرونده‌های افراد ابتدا ۳۰ نفر از افراد ثبت نام کننده را تایید کرد که این تعداد در مرحله بعدی بررسی این شورا به ۴۹ نفر رسید.

رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درهرمزگان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شورای نگهبان پس از بررسی اعتراض‌ها و شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده یا کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده بودند اسامی ۵۱ نفر از را به عنوان افراد تایید صلاحیت شده اعلام کرد.

سعید ناجی ادامه داد: با وجود پایان مهلت قانونی شورای نگهبان برای بررسی بررسی اعتراض‌ها و شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده، وضعیت سه نفر در هرمزگان مشخص نشده بود و اکنون وضعیت ۲ نفر از آنان اعلام شده که صلاحیت آنان احراز نشده‌ است.

وی اضافه کرد: این ۲ نامزد از حوزه های شرق و غرب هستند و وضعیت احراز صلاحیت و یا احراز صلاحیت نشدن نفر سوم که برای حوزه مرکزی نامزد شده هنوز مشخص نشده است.

ناجی خاطر نشان کرد: نامزدهای صندلی های مسوولیت نمایندگی مردم هرمزگان درانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز ۲۴ بهمن ماه جاری به مدت هفت روز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری برای تبلیغات فرصت دارند.

وی ضمن اشاره به رصد رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها گفت: رفتارهای انتخاباتی کاندیداها باید مطابق قانون بوده و حرکتی خلاف آن انجام ندهند، فرمانداری‌ها هم تمهیدهای لازم را در خصوص تبلیغات و نظارت بر آن اندیشیده‌اند.

رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درهرمزگان بیان کرد: دستگاه قضایی هم بر روند انتخابات نظارت دارد و در صورت بروز تخلف، اقدام‌های قانونی را انجام می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.