مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار داشت: از  کارهایی ابتدایی این شرکت برای تامین موقت آب مورد نیاز مناطق سیل زده، آبرسانی سیار و ارسال آب های بسته بندی است.

به گزارش شرکت آب و فاضلاب امین قصمی عصر سه شنبه افزود: با توجه به شرایط سیلابی منطقه و تخریب بسیاری از تاسیسات، و به منظور تامین سریع آب مورد نیاز مردم، چاه های آب شرب جاسک در منطقه جاسک قدیم و همچنین چاه های دشت جگین که در معرض سیلاب قرار گرفته بود، با تلاش ‌های انجام شده، وارد مدار شد.

وی ادامه داد:  پیش بینی های  لازم قبل از وقوع بارندگی از سوی آبفا انجام شده بود و در سریع ترین زمان ممکن،  تابلوهای برق، چهار دستگاه پمپ و لوله های مورد نیاز به منطقه جاسک ارسال شد و تیم های آبفا متشکل از مهندسان، مشاوران، پیمانکاران و مجریان آبرسانی از جگین به جاسک به صورت شبانه روزی در حال انجام عملیات هستند.

وی خاطرنشان شد: شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین آب مورد نیاز اقدام به تشکیل هسته توزیع آب در شهر جاسک کرده که از این طریق آب مورد نیاز مردم و همچنین نانوایی ها،مدارس و سایر اماکن تامین می شود.

این مقام مسوول گفت: دسترسی ها به دلیل حجم بالای سیلاب و آبگرفتگی بسیار سخت است اما این شرکت با استفاده از تجهیزات در اختیار شامل لودر و بیل مکانیکی، اقدام به بازگشایی مسیر برای تسهیل تردد و انجام کارهای ضروری برای رفع شکستگی های شبکه آبرسانی و تاسیسات کرده است.

قصمی همچنین از سنجش مداوم کیفیت آب در منطقه جاسک و به ویژه سد جگین خبر داد و گفت: برای وارد کردن آب سد جگین به تصفیه خانه باید میزان کدورت آب ناشی از گل و لای به حد استاندارد برسد.

وی ادامه داد: در همین راستا اقدامات دیگری از جمله جابجایی پمپ ها و نزدیک کردن آن به لایه های بالاتر و همچنین تغییر پمپ ها به صورت موقت انجام شده  که تا زمان وارد مدار شدن پمپ های اصلی، از تاسیسات موقت نصب شده استفاده خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان از پنجشنبه شب آغاز شد و تا یکشنبه ادامه داشت که به دنبال آن بیشترین بارندگی در شهرستان قشم و بندرعباس و بعد از آن در شرق استان ثبت شده است.

طی بارندگی ها، سیلاب زیادی در شرق هرمزگان جاری شد که روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و بسیاری از خانه های اهالی روستاها دچار آبگرفتگی شدید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.