اواخر آذرماه امسال به دنبال بارندگی‌های شدید در اقصی نقاط هرمزگان از جمله شهرستان پارسیان در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز این استان، خسارت بسیاری به زیرساخت‌ها و زمین‌های کشاورزی و منازل مردم در این منطقه وارد شد.

طبق اعلام دستگاه‌های مسوول میزان خسارت وارده شده به زیرساخت‌های این شهرستان رقمی در حدود پنج هزار میلیارد ریال است.

رییس کل دادگستری هرمزگان ظهر جمعه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: رسیدگی ویژه دستگاه قضایی به حل مشکلات سیل زدگان و آسیب دیدگان پارسیان پس از بارش های شدید و گسترده در روزهای اخیر  ، در دستور کار این ارگان قرار دارد.

علی صالحی بیان داشت: در پی جاری شدن سیل در شهرستان پارسیان و مناطق همجوار خسارت‌های بسیاری به بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت ها و زمین‌های کشاورزی و منازل مردم این منطقه وارد شده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی هرمزگان در راستای وظیفه ذاتی خود و با هدف احقاق حقوق عامه به این موضوع ورود کرده و در این برهه زمانی اولویت دادگستری الزام تمام دستگاه‌ها جهت حل سریع و فوری مشکلات مردم در زمینه آب و برق و مخابرات و بازگشایی راه‌های مواصلاتی و معابر عمومی بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم و با عادی شدن اوضاع، دستگاه قضایی با تشکیل پرونده و انجام استعلام‌ها در خصوص علت تشدید خسارت‌ها و مشخص شدن مقصران احتمالی اقدام نموده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در این زمینه دادگستری استان با دستگاه‌هایی که با اعمال نکردن تمهیدهای لازم و نیز تقصیر و کوتاهی در انجام وظیفه خود در زمان حال یا گذشته زمینه بروز خسارت را فراهم ساخته و یا باعث تضییع حقوق بیت المال شده‌اند با قاطعیت و بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.

صالحی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه دفترهای بیمه باید نسبت به انجام وظایف خود در برابر مردم آسیب دیده متعهد باشند، افزود: این دفترها باید براساس قانون به وظایف خود نسبت به بیمه شدگان عمل کنند و هیچ عذری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.