فریدون همتی روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی هزار و ۵۰۰شهید هرمزگان بیان کرد: چنین برنامه بزرگی در سطح کشوری بوده و برکاتی همچون گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از خانواده‌های آنان را به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: امت ایران اسلامی نیز با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت توانسته است به موفقیت‌های بسیاری دست یابد و امروزه با سربلندی به راه خود ادامه می‌دهد و اجازه نخواهد داد توطئه‌های بیگانگان محقق شود.

استاندار هرمزگان یکی از ویژگی‌های مهم این کنگره را معرفی اندیشه‌های شهدا به نسل جوان دانست و افزود: شهدا همیشه زنده هستند حتی اگر سال‌ها از دلاوری آنان بگذرد و جوانان باید اهداف و زندگی آنان را سرلوحه خود قرار دهند تا به موفقیت برسند.

آیین پایانی کنگره هزار و ۵۰۰شهید هرمزگان با پیام رهبر معظم انقلاب، سرلشکر رحیم صفوی مشاور و دستیار فرمانده معظم کل قوا، مداحی حاج صادق آهنگران و با اجرای نظام اسلامی مجری‌ توانمند کشوری برگزار شد.

همچنین تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، زینت بخش اجلاسیه پایانی هزار و ۵۰۰شهید استان هرمزگان بوده است.

این کنگره بزرگ فرهنگی به صورت رسمی از روز یک‌شنبه یکم دی‌ماه با برگزاری«اجلاسیه شهدای زن و زنان ایثارگر»،« اجلاسیه شهدای دانشجو، دانش‌آموزان و فرهنگیان» و «اجلاسیه شهدای طلاب» این استان آغاز شده است.

طی برگزاری این سه اجلاسیه، هم‌چنین ۱۱ عنوان کتاب از جمله "شهاب، در آن شهر تاریکی، از نیمکت تا آسمان، حسین غواص، نیلوفرانه، آرزو و آغوش مادر" با محوریت زندگی‌نامه شهیدان هرمزگان رونمایی شد.

بهره‌برداری از یک‌هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت زدایی واقتصاد مقاومتی به نیابت از ۱۵۰۰ شهید، جشن ازدواج یک‌هزار و ۵۰۰ زوج و اهدای جهیزیه و بهره‌برداری از بلوار شهید خلیل تختی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم هرمزگان دربندرخمیر بخش دیگری از برنامه‌های جنبی کنگره ملی شهدای هرمزگان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.