معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش تفریح‌های حوزه گردشگری این جزیره خاطرنشان کرد: می‌توان با عقد تفاهمنامه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم تسهیلات با کارمزد پایین در بخش های مختلف از جمله در حوزه تفریح‌های گردشگری پرداخت کرد.

عیسی منصوری ادامه داد: افراد و فعالان اقتصادی با خلاقیت خود در بخش گردشگری طبیعت بکر این منطقه از کشور و با رعایت موارد زیست محیطی می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

وی ادامه داد: فعالیت های بخش گردشگری دارای ارزش اقتصادی بالایی بوده و با توجه به اهمیت مدیریت زمان، آماده سازی تفاهمنامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان منطقه آزاد قشم سرعت بخشیده شود تا در نخستین گام بتوان قشم را نمونه ای برای انتقال فعالیت های مختلف به سرزمین اصلی معرفی کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار را بسیار مهم ارزیابی کرد و بر آمادگی این سازمان برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه تاکید کرد.

مومنی همچنین با اشاره به جایگاهی که مقام معظم رهبری برای مناطق آزاد کشور در بند ۱۱ سیاست های اقتصاد مقاومتی ترسیم کرده اند، افزود: با پایلوت قرار دادن مناطق آزاد، می توانیم طرح های مهم قابل اجرا را از این منطقه آزاد به سرزمین اصلی انتقال داد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از اقتصاد دریا محور و سهم ۸۴ هزار تُنی قشم از مجموع ۲۰۰ هزار تُن تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: قشم به عنوان قطب شیلاتی ایران علاوه بر تولید ماهی در قفس، فعالیت گسترده ای در پرورش میگو و تکمیل زنجیره ارزش افزوده از تولید بچه ماهی تا خوراک و بسته بندی شیلاتی را آغاز کرده است.

به گفته وی ، ۳۸ هکتار زمین برای فعالیت در صنعت محصولات گلخانه ای جانمایی کرده ایم تا محصولاتی همانند صیفی جات، توت فرنگی، گوجه فرنگی و داروهای گیاهی را با نگاه صادرات محور در این جزیره تولید کرد.

مومنی همچنین از صنایع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و دخانیات قشم در کنار صنایع عظیم نفت، گاز و انرژی و تولید همزمان آب و برق و همچنین برق از انرژی خورشیدی به عنوان بخش دیگری از فعالیت های مهم سرمایه گذاری در این جزیره نام برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با اشاره به ژئوپارک جهانی قشم و موقعیت منحصر بفرد ژئوسایت های آن اعلام کرد: جایگاه قشم در صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های مهم طبیعی خدادادی برای سرمایه گذاری بسیار مهم و حائز اهمیت است.  

مومنی ادامه داد: امیدواریم در تفاهم نامه ای که امضا می شود بتوانیم قشم را به عنوان پایلوت کار و اشتغال پایدار در کشور معرفی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.