این قرارداد سه جانبه امروز دوشنبه همزمان با برگزای دومین گردهمایی فرصت های سرمایه گذاری در بندرخمیر بین فرمانداری، جهادکشاورزی وسرمایه گذاران صورت گرفت.
۱۰۰ میلیارد ریال از مبلغ تفاهم نامه درحوزه میدان میوه وتره بار، ۴۰ میلیارد ریال صنایع بسته‌بندی محصولات سبزی وصیفی و سردخانه، ۳۵ میلیارد ریال ایجاد گلخانه هیدروپونیک، ۱۰میلیارد ریال کشتارگاه دام،  ۱۰ میلیارد ریال پرورش ماهی در استخر آب گرم و ۵ میلیارد ریال در حوزه مرغ و تخم مرغ است.
 فرماندار خمیر در این آیین گفت: باعث افتخار است که قراردادی به ارزش  ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه کشاورزی برای سرمایه گذاری در این شهرستان منعقدشد و امیدوارم با اجرای آن فرهنگ کارآفرینی در این منطقه به ثمر بنشیند و باعث رونق و ایجاد اشتغال گسترده شود.
میرهاشم خواستار ابرازداشت: بندرخمیر جزو نخستین شهرستان هایی است که بعد از بندرعباس پیشگام در برگزاری همایش سرمایه گذاری در هرمزگان است.
وی بیان داشت: بنا داریم درسال آینده همایش بزرگ سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی، معادن و شیلات در خمیر برگزارکنیم که سرمایه گذاران خارجی و داخلی در آن حضور پیدا خواهند کرد.
فرماندار خمیر ادامه داد: با ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف درخمیر وجود دارد با این گونه سرمایه گذاری ها علاوه بر رونق شهرستان موجب اشتغال فراوان نیز می شود.
خواستار بیان کرد: تاکید ویژه استاندار هرمزگان، همراهی باسرمایه گذار تا حصول نتیجه  در زمینه های سرمایه گذاری است که مجموعه فرمانداری و دستگاه های اجرایی خمیر در این زمینه هرنوع همکاری با سرمایه گذار را خواهندداشت.
وی بندرخمیر را یکی از شهرستان های در حال توسعه استان هرمزگان نام برد و اظهارداشت:این شهرستان علاوه بر موقعیت های مهم جغرافیایی و راهبردی، دارای ظرفیت های خوبی در حوزه های گردشگری، معادن، شیلات و آبزیان دریایی و کشاورزی است که باید به خوبی از استفاده کرد.
فرماندار خمیر ادامه داد: شهرستان خمیر با دارا بودن هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت گوجه فرنگی، ۵۰ هکتار شمام و طالبی و ۲۰ هکتار پیاز یکی از شهرهای مهم در حوزه کشاورزی است.
وی افزود: در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد محصول گوجه فرنگی خمیر به کشورهای عراق، روسیه، افغانستان، تاجیکستان و گرجستان صادر شد و در حال حاضر گوجه فرنگی کهورستان به همراه سیر در مرحله ثبت جهانی است.
فرماندار خمیر گفت: همچنین بنا داریم علاوه بر حوزه های یادشده، مجموعه غواصی و حیات وحش را در شهرستان راه اندازی کنیم تا بتوانیم در این زمینه نیز باعث جذب سرمایه گذار و گردشگر شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.