سرهنگ علی اصغر جمالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:  این مقدار مواد مخدر دیروز جمعه در عملیاتی مشترک با نیروی انتظامی بندر چارک کشف و در این رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر شدند.

 وی ادامه داد: قاچاقچیان قصد داشتند این مقدار مواد مخدر را از طریق بندر چارک به جزیره کیش حمل کنند که با هوشیاری و همکاری نیروهای انتظامی کیش و بندر چارک به دام افتادند.

  سرهنگ جمالی گفت: نیروی انتظامی کیش با اجرای سیاستها و اقدامات بازدارنده و استفاده از دستگاههای "ایکس ری"  در مبادی ورودی، دامنه فعالیت خود به خارج از جزیره و آبهای پیرامونی گسترش داده و طی دوسال گذشته در همکاری با استان ها و شهرهای همجوار ضمن کشف مواد مخدر عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر به جزیره را شناسایی و دستگیر کرده است.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: این روند امسال با شدت و دقت بیشتری درحال انجام است بگونه ای که ۲۵درصد کاهش ورود مواد مخدر را به جزیره  را داشتیم و این نشان می دهد که اقدامات بازدارنده موثر است.

فرمانده انتظامی و دریابانی کیش یادآوری کرد: در قالب این سیاستهای بازدارنده از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۰ کیلوگرم مواد مخدر قبل از ورود به کیش کشف شده و در قالب طرحهای مختلف، ۷۱۵ نفراز عوامل اصلی قاچاق، فروش مواد مخدر و ومصرف کنندگان دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شده اند.

 وی همچنین از شناسایی و دستگیری جمعی از سارقان حرفه ای در سال ۹۸ خبرداد و افزود: اخیرا ۵ سارق حرفه ای که بصورت غیر مجاز وارد جزیره شده بودند و اقدام به چندین فقره سرقت پیچیده و خاص از کارگاه ها و مشاعات و منازل کیشوندان کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند که اینگونه سرقتها نیز در سال جاری ۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

سرهنگ جمالی افزود: نرخ وقوع سرقت در کیش  نسبت به میانگین کشوری ۵۰ درصد کمتر است  که مهمترین علت آن  افزایش ۷۰ درصدی دستگیری سارقین است.

فرمانده انتظامی و دریابانی کیش در پایان از کیشوندان و شهروندان خواست تا موارد ایمنی را رعایت کنند و با محکم کاری از بروز سرقتها جلوگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.