حجت الاسلام علیرضا صفایی از مردادماه سال ۱۳۹۶  به مدت ۱۵ ماه امام جمعه بندر خمیر بودند و هم اکنون نیز به عنوان امام جمعه جدید میناب منصوب شده است.
امام جمعه جدید بندر خمیر هنوز مشخص نشده است و  بزودی انتخاب و به مردم معرفی می شود.​

فرماندار خمیر

​​​​​​

فرماندار بندرخمیر بعد از اقامه نماز جمعه با قدردانی خدمات چندین ساله حجت الاسلام صفایی گفت: ایشان در مدت زمان حضور به عنوان امام جمعه دراین شهرستان با منش و رفتاری متواضع موجبات وحدت و اتحاد را در بین آحاد مردم این منطقه فراهم کرد و از برکات و ثمرات خوبی برای مردم برخوردار بوده است.
میرهاشم خواستار افزود: امام جمعه سابق بندرخمیر همیشه دغدغه مردم را داشتند و همواره به موقع و با جدیت مطالبات مردم را پیگیری می کردند.
وی بیان داشت: مردم این منطقه اعم از شیعه واهل سنت در زندگی اجتماعی خود از اتحاد و انسجام خوبی برخوردار هستند که در این راستا نقش امام جمعه و جماعات شهرستان بندرخمیر در این راستا قابل تقدیر است.
نماز جمعه نقش بسزایی در جامعه اسلامی دارد
فرماندار بندر خمیر یکی از اجتماعات مورد تاکید اسلام را برگزاری نماز جمعه دانست و اظهار کرد: نماز جمعه دارای اهمییت و جایگاه بسزایی در جامعه اسلامی است.
خواستار با بیان اینکه نماز جمعه یکی از شعائر اجتماعی مهم مسلمانان از صدر اسلام تاکنون بوده است،اضافه کرد: نماز جمعه از نمادهای همبستگی مسلمانان به شمار می رود و در قرآن در سوره جمعه، مومنان را به صراحت به حضور در نماز جمعه دعوت کرده است.
وی بیان داشت: در ایران، احیا و انتشار گسترده نماز جمعه، از زمان انقلاب اسلامی در همه شهرهای کشور رواج یافته و برپایی فریضه نماز جمعه یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی می باشد.
فرماندار بندرخمیر به آثار تربیتی بالای نماز جمعه در تجدید نشاط معنوی برای توده‌های مردم و تقویت معنویت و تقوا در جامعه اسلامی نیز اشاره کرد و یادآورشد: امام جمعه حلقه وصل بین مردم و نظام است.
خواستار ادامه داد: حضرت امام (ره) جامعه بدون روحانیت را به جامعه بدون طبیب تشبیه کرده اند و این نشان‌دهنده اهمییت و جایگاه روحانیان و وظایف خطیر این راهبران اجتماع بویژه در شرایط خاص و حساس کنونی است.
خواستار اضافه کرد: امام جمعه نقش پدر معنوی هر جامعه را برعهده دارد و از جایگاه و تریبون نماز جمعه نیازها، خواسته ها و انتظارات مردم را از حاکمیت اعلام کرده وتوقعات و انتظارات حاکمیت را به مردم و بدنه جامعه منتقل می سازد.
شهرستان بندرخمیر با بیش از ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۵کیلومتری غرب هرمزگان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.