رضا مددی روز سه شنبه درهمایش منتخبان انجمن اولیاء و مربیان شهر بندرعباس افزود: توجه والدین تنها به بعد علمی دانش آموزان و پیگیری ساحت آموزشی آنها باعث شده تا مسیر و اهداف مدارس در تربیت دانش آموزان تنها سمت وسوی علمی به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: هدف مدرسه تنها هدایت دانش آموزان به سوی دانشگاه نیست بلکه تربیت هنرهای عمومی، اجتماعی و شخصیتی نیز باشد و انجمن اولیاء ومربیان باید پیگیر باشند که مدارس در تربیت این آینده سازان جامعه چه فعالیت و برنامه‌ریزی دارند.

مشاور وزیر آموزش وپرورش، ورود انجمن اولیاء ومربیان به چگونگی تربیت دانش آموزان درمدارس را مهم‌ترین راهکار در تغییر مسیر نگرش موجود برشمرد وگفت: انجمن اولیاء ومربیان باید در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مدارس دخیل باشند وآموزش وپرورش نیز این بستر را فراهم سازد تا مشارکت همه جانبه اولیاء محقق شود.

مددی ادامه داد: حق تمامی والدین است که به صورت مستقیم یا از طریق نماینده آنها در انجمن اولیاء و مربیان در اداره مدرسه سهیم باشند، چرا که مدارس به تنهایی قادر نخواهند بود تمام خدمات تربیتی وآموزشی را ارائه کند.

وی یادآورشد: تربیت فردی دانش آموزان در خانواده و بعد اجتماعی آنها در مدرسه شکل می‌گیرد که برای تحقق ابعاد مختلف تربیتی، هماهنگی نهاد خانواده و مدرسه بسیار مهم است. 

انجمن اولیاء و مربیان خواستار آموزش مهارت‌های زندگی درمدارس باشند

رییس مرکزملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش نیز گفت: مهم‌‎ترین کارکرد انجمن اولیاء و مربیان مشارکت در رشد وپرورش فرزندان به‌عنوان یک فرد با خصلت‌های انسانی و یک شهروند مسوولیت پذیر با مهارت‌های اجتماعی است.

 فاطمه مهاجرانی افزود: دربرخی مسائل دیدگاه‌های دانش آموزان با والدین درخصوص تحصیل تناقض‌هایی دیده می‌شود و اولیاء بدنبال تحقق آرزوها و خواسته‌های خود هستند که برگرفته از علایق و استعدادهای فرزندانشان نیست.

وی اضافه کرد: فرزندان ما شاید به آنچه می‌خواهیم برسند اما لذتی نخواهند برد و خوشحال از شغلی که دارند نیستند و در نتیجه موفقیت‌های مطلوبی نیز در کسب و کار بدست نمی‌آورند.

رییس باشگاه دانش پژوهان جوان ادامه داد: تحت فشار قراردادن مدرسه و فرزندان برای پیشرفت در بعد علمی، باعث می‌شود در آینده شهروندان تک بعدی خواهیم داشت که مهارت‌های اجتماعی را فرا نگرفته‌اند و با معضلات بسیاری در جامعه و همچنین در اداره زندگی شخصی خود روبرو خواهیم بود.

مهاجرانی افزود: انجمن اولیاء و مربیان باید مطالبه گر در آموزه‌هایی نظیر تصمیم گیری جرات مدارانه، مهارت نه گفتن، کنترل خشم، نظم، اعتماد به نفس، مهارت‌های اجتماعی، محیط زیست و دیگر مهارت‌ها باشند و تمام تمرکز نباید در تربیت علمی خلاصه شود.

مهاجرانی همسویی اولیاء ومربیان مدارس در تحقق اهداف تربیتی را مهم برشمرد و گفت: انجمن با تغییر نگرش کمک کند تا مدارس در راستای آماده سازی دانش آموزان برای زندگی آینده حرکت کند و در این  زمینه مطالبه گر مدارس باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.