فرمانده انتظامی هرمزگان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: خط قرمز پلیس استان تهدید احساس امنیت مردم بوده و ارتقای شاخص های امنیتی استان نتیجه همکاری بخش های مختلف از جمله اصحاب رسانه است.

سردار عزیزالله ملکی افزود: شورای تامین استان و استاندار که ریاست این شورا را بر عهده دارد، بهترین تعامل و همکاری را با نیروی انتظامی دارند.

وی با اشاره به برنامه های روز پلیس(۱۳مهرماه) و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی "پلیس هوشمند، امین مردم" است که برنامه های ویژه این مناسبت با غبارروبی گلزار شهدا و تجدید بیعت با شهیدان آغاز می شود.

رئیس پلیس استان حضور در نمازجمعه، برگزاری صبحگاه مشترک، ملاقات مردمی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و تسهیل در ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی را بخشی از برنامه های هفته نیروی انتظامی در استان اعلام کرد.

سردار ملکی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد پلیس هرمزگان پرداخت و از تجمیع خطوط ۱۱۰استان به عنوان یکی از مهمترین کارهای انجام شده نام برد.

وی توضیح داد: در این طرح مردم از هر کجای استان که با پلیس ۱۱۰تماس بگیرند مرکز کنترل و فرماندهی در مرکز استان به طور مستقیم پاسخگو خواهد بود و درخواست آنان را به واحد مربوطه ابلاغ می کند.

برخورد قاطع با جرائم اقتصادی

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: به هیچ وجه با جرائم اقتصادی کنار نخواهیم آمد و چیزی به نام کوتاه آمدن در برابر این گونه قانون شکنی ها به ما ابلاغ نشده است.

سردار ملکی تاکید کرد: نیروی انتظامی در برخورد با جرائم اقتصادی توصیه پذیر نیست و چنانچه برای فرد متخلفی توصیه ای انجام شود، با برخورد قاطع تری روبرو خواهد شد.

رسیدگی به ۳۰فقره فساد اقتصادی

رئیس پلیس استان ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۳۰پرونده در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی تشکیل شد.

وی بدون اشاره به مبلغ تخلفات و جزییات این پرونده ها گفت:اختلاس، ارتشا، زمین خواری و تسهیلات غیرمجاز بخشی از عناوین اتهامی این پرونده هاست.

 کشف هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان

وی همچنین از کشف یک هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در نیمه نخست امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۷درصد افزایش داشته است.

به گفته سردار ملکی با تلاش و اشراف کامل اطلاعاتی بر جاده ها و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده ،دوهزار و ۵۶۰ دستگاه خودرو و ۲۹ فروندشناورحامل کالای قاچاق در این مدت شناسایی و توقیف شده است.

رئیس پلیس استان متهمان دستگیرشده در  کالای قاچاق را ۲ هزار و ۶۸۵ نفر اعلام و اضافه کرد: در این مدت ۳۹۰ فقره پرونده بالای صدمیلیون تومان تشکیل و ۲۷ باند کلان قاچاق کالا منهدم شده است.

سردار ملکی کشف قریب ۳۰ فقره زمین خواری، اجرای ۵۲۰ طرح پاکسازی ، کشف بیش از ۳۲ تن انواع مواد مخدر کشف و توقیف ۵۴۷ دستگاه خودرو مورد استفاده در قاچاق مواد مخدر را بخش دیگری از عملکرد پلیس استان در ۶ماه نخست امسال دانست.

وی یادآور شد: در همین مدت ۲ هزار و ۱۱۲ قاچاقچی مواد مخدر و  هزار و ۷۵۵ خرده فروش دستگیر شدند و ۲۲هزار معتاد کارتن خواب از سطح استان جمع آوری شدند.

دستگیری بیش از  ۴هزار سارق

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به کاهش ۷درصدی وقوع کل جرائم در استان  اضافه کرد: طی این مدت با تلاش مأموران، ۴هزار و ۲۱۲ نفر  سارق در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان شد:  در حوادث ترافیکی و جاده ای درون و برون شهری مجموع تصادف ها ۱۳درصد افزایش یافته است.

سردار ملکی با اشاره به بازدید ۱۱۳ هزار و ۷۹۱ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس، بیان داشت: در این بازدید ها با ۵۲ هزار و ۳۳۰ واحد صنفی متخلف برخورد و  یک هزار و ۲۱۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

وی مجموع تماس شهروندان با دفاتر نظارت همگانی پلیس را ۱۵ هزار و ۴۷۷ فقره اعلام کرد.

افزایش ۱۱۴درصدی جرائم سایبری

سردار ملکی یادآور شد: وقوع جرایم سایبری در استان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۴درصد افزایش داشته که ۹۶ درصد جرائم توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش ۱۱۹ درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی، خاطرنشان کرد: تعداد تماس های عملیاتی ۱۰۳ هزار و ۲۰۵ فقره تماس بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش رانشان می دهد.

دستگیری مظنون اصلی قتل زوج فرهنگی

وی از دستگیری یک مظنون مهم در پرونده قتل زوج بازنشسته فرهنگی خبرداد و گفت: این مظنون پیش از این سرقت به عنف دیگری مرتکب شده بود و قصد قتل دختر خانواده را داشت که به دلیل رسیدن سایر اعضای خانواده موفق نشد و فرار کرد.

سردار ملکی یادآور شد: با توجه به شواهد و مشابهت ها، در حال حاضر اصلی ترین مظنون این پرونده همین فرد است که در غرب کشور شناسایی و دستگیر شد و با تحویل این متهم به آگاهی هرمزگان، تحقیقات حضوری و فنی آغاز خواهد شد.

۱۹تیرماه سال گذشته، یک زن و شوهر که آموزگار بازنشسته بودند، در منزل مسکونی خود در محله نایبند بندرعباس با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیدند.

۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.