استاندار هرمزگان عصر یکشنبه در مراسم استقرار و آغاز فعالیت پلیس امنیت اقتصادی ضمن بیان این مطلب گفت: نیروی انتظامی باید از یک سو با فساد اقتصادی مقابله کند و از سوی دیگر با ایجاد فضای پلیسی موجب فرار اقتصاد و سرمایه گذاری نشود که مدیریت این دو موضوع در کنار هم پیچیده ، حساس و تخصصی است.

فریدون همتی در این مراسم که با حضور جانشین فرمانده انتظامی و تعدادی دیگر از فرماندهان ارشد ناجا برگزار شد تصریح کرد: گفت: بعضی مواقع گفته می شود باید از فعالان اقتصادی قانونی حمایت  کنیم  اما من می گویم فعالان قانونی نیاز به حمایت ندارند بلکه با توجه به شرایط ایجاد شده توسط  دشمن، بایداز کنار برخی اشکال ها عبور کرد و چشم پوشی داشت.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد:خیلی از اعداد و ارقامی که در کشور درباره میزان قاچاق کالا گفته می شود را قبول نداریم.

وی اضافه کرد: گاهی گزارش هایی می رسد که برخی فعالان اقتصادی به دلیل برخی سخت گیری ها، فعالیت خود را از بندرهایی که در آنها سختگیری می شود به بنادری که کار در آنها آسان تر است منتقل می کنند که خلوت شدن یک بندر می تواند فعالیت های غیرمستقیم و وابسته منطقه را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

وی اضافه کرد: در شرایط تحریم راهبرد دولت فراوانی کالا دربازار است که شهروندان ببینند مغازه ها پر از کالاست و اگر کالا گران باشد بهتر از این است که اصلا نباشد.

همتی یادآور شد: باید توجه شود که برخی سختگیری ها زمینه ساز قطع تولید کارخانه های تولیدی و شکل گرفتن اعتراض های کارگری که سیاست دشمن است نشود.

رئیس شورای تامین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:برخی مواقع در  گلوگاه ایست و بازرسی شهید میرزایی در محور بندرعباس- سیرجان صف های چندکیلومتری برای بازرسی کامیون ها ایجاد می شود که نیروی انتظامی باید با استفاده از تجهیزات پیشرفته، مانع معطلی رانندگان در این نقطه شود.

۲۰۹۴/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.