در آستانه دهم محرم سالروز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نمایشگاه تابلوخط‎های عاشورایی با عنوان «خاک سرخ- قیام سرخ» که توسط هنرمندان جریزه هرمز و با استفاده از خاک رنگارنگ این جزیره خلق شده ‏اند، روز یکشنبه با حضور علی صالحی رییس کل‎دادگستری هرمزگان و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

در نمایشگاه 'خاک سرخ- قیام سرخ' تابلو خط‎هایی با استفاده از خاک رنگارنگ جزیره هرمز در ابعاد مختلف و بهره‎گیری از عبارات و خطوط اسلیمی با مضمون سوگواری و قیام حسینی در معرض دید عموم گذاشته شده‌اند.

هدف اصلی از اجرای این نمایشگاه، یادآوری فرهنگ غنی عاشورای حسینی و هم‎چنین نمایش تنوع زیست محیطی جزیره هرمز با بهره‎گیری از خاک این جزیره است.

در جریان برگزاری آن نمایشگاه تابلوخط‎هایی با نقش مایه‌های فرهنگ سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در جنوب کشور طراحی و به نمایش گذاشته شده‎است.

در کنار برگزاری این نمایشگاه، گالری عکس، نقاشی، ویدئو، اینستالیشن و پروفرومنس نیز اجرا می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقاشی و پخش کلیپ‌های مختلف از آیین‌های عزاداری جزیره هرمز از دیگر برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه 'خاک سرخ- قیام سرخ' است.

صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این نمایشگاه بیان داشت: اگرچه هرگز نمی‎شود تمام زیبایی‎های محرم را به نمایش گذاشت ولی گوشه‎هایی از آن را می‎توان در قالب خلق آثار ارزشمند هنری از این دست به تصویر کشید.

شاه کلید ورودی خلیج فارس در مجاورت تنگه هرمز جزیره هرمز است که به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت یافته و هیچ جای دنیا را نمی توان یافت که تمامی رنگ های دنیا یکجا درآن باشد.

هرمز از لحاظ زمین شناسی از مهم ترین گنبدهای نمکی در دنیا و از دیدگاه زیبایی شناسی بی رقیب ترین آنهاست.

خاک یکی از دیدنی‎های جزیره هرمز است، زیرا که این جزیره به ساحل‌های رنگین و خاک رنگی اش معروف است و  ساحلش به رنگ طلایی و نقره ای بوده و گردشگران و جهانگردان بسیاری را به سوی خود جلب می کند.

صخره نمکی و نمک‌هایی که هنگام بارندگی با ترکیبی از رنگ‌های سپید، سرخ و طلایی حالت خاصی به خود می‌گیرند، بسیار دیدنی هستند.

بسیاری که نقش هنر در ذهن دارند، در مناسبت‎های مختلف بر ساحل این جزیره گرد هم می‌آیند و فرشی از خاک با طرح‌های زیبا ترسیم می‎کنند.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.