رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در مجموع۹۵۹جواز تاسیس وتوسعه صنعتی در استان صادر شد که ۶۰۷مورد مربوط به سال ۹۷و چهارماهه نخست امسال است. 

خلیل قاسمی روز پنجشنبه در یک نشست خبری افزود: با احداث یا توسعه این واحدهای صنعتی زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۹ هزار نفر فراهم شد که ۱۶هزار شغل مربوط سال ۹۷و چهارماهه ابتدایی امسال است.

وی بیان داشت: ۶۸مورد ازجوازهای تاسیس صنعتی در هرمزگان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: جوازهای تاسیس صنعتی هرمزگان در چهارماهه نخست امسال به لحاظ تعداد ۴درصد، سرمایه‌گذاری ۷درصد و اشتغال ۴۱درصد نسبت به سال ۹۷افزایش نشان می دهد.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر ۸۹۱واحد صنعتی بزرگ و کوچک در هرمزگان فعال هستند که موفق به ایجاد ۲۷هزار نفر اشتغال مستقیم شده‌اند.

وی از توسعه فولاد کاوه کیش، پتروشیمی کیمیا بنیان ایرانیان، مادکوش و فولاد هرمزگان جنوب و شیشه فلوت هرمز به عنوان طرح های بزرگ ملی صنعتی در حال اجرا در هرمزگان اشاره کرد.

این مسوول ادامه داد: همچنین در حوزه ی معدنی نیز هرمزگان به لحاظ تعداد طرح ها و سرمایه‌گذاری رشد داشته‌ است.

وی گفت: فولاد، آلومینیوم، واحدهای سیمانی و فرآورده‌ های نفتی و قیر از محصولات شاخص هرمزگان در حوزه صادرات بوده است.

قاسمی یادآور شد: در حوزه ی تولید شمش نیز ۸ و ۲دهم درص، آهن اسفنجی ۹ و ۶دهم درصد درچهار ماهه نخست امسال نسبت به پارسال رشد داشتیم.

وی به فعالیت حوزه تجارت داخلی و خارجی در هرمزگان اشاره کرد وگفت: در استان ۱۱اتاق اصناف و بیش از ۴۰هزار واحد صنفی بزرگ و کوچک فعالیت دارند.

وی گفت: هرمزگان ۳۷۹کارت بازرگانی معتبر داریم و در نظر داریم در سال ۹۸ از ظرفیت اتاق بازرگانی استان بیش از پیش استفاده کنیم.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: باید توجه داشت که اتاق بازرگانی دامنه‌ی فعالیت بین المللی دارد که در این شرایط بسیار موثر خواهد بود.

قاسمی گفت: در صدد بهبود صادرات محصولات هرمزگان هستیم چرا که صادرات غیر نفتی در اولویت است.

اطلاع از قیمت کالا با ارسال به شماره ۳۰۰۰۹۱۲۴ رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: شهروندان با ارسال نام کالا به شماره ۳۰۰۰۹۱۲۴ از قیمت روز آن مطلع شوند.

قاسمی افزود: ۱۱۷قلم کالای اساسی و پرمصرف در این سامانه گنجانده شده است.

وی یادآور شد: مردم موارد تخلف را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان اطلاع دهند.

قاسمی همچنین یادآور شد: طرح دیگری نیز در خصوص کالاهای قاچاق از ۱۶مرداد ماه در حال اجراست که تا ۲۸مرداد ماه ادامه خواهد داشت. 

این مسوول گفت: در این طرح از توزیع کارت‌های گارانتی تقلبی و جعلی جلوگیری خواهد شد و شهروندان باید به این نکته توجه کنند. در پایان این نشست به مناسبت ۱۷مرداد روز خبرنگار از خبرنگاران و عکاسان حوزه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تجلیل شد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.