فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: مسئولین استانی باید چاره‌اندیشی کنند، مشخص است سوخت‌ها به چه صورت جابجا می‌شود و خیلی از ارگان‌ها باید پای‌کار بیایند، هجمه‌ها از این گذشته که تا دو ماه آینده بتوانیم قاچاق سوخت را به صفر برسانیم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، سرهنگ حسین دهکی در نخستین نشست خبری خود در هرمزگان ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: قداست بزرگی در اصل و محتوای رسانه وجود دارد و قدردان تمامی اهالی رسانه هستیم.

وی افزود: ما خیلی مسائل را بنا به مسائل امنیتی نمی‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم اما با توجه به اینکه در عصر اطلاعات و اخبار هستیم ما نیز باید روش و نگاه خود را عوض کنیم و باید یاد بگیریم که خود را با این شرایط وفق دهیم.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان تصریح کرد: از خبرنگاران دعوت می‌کنم در عملیات ما حضور داشته باشند تا با سختی کار ما آشنا شوند، دریا بسیار گرم است و کار در آن بسیار سخت است.

سرهنگ دهکی عنوان کرد: انصافاً القای احساس امنیت به مردم کار خبرنگاران است و آنچه امروز شاهدش هستیم قلم‌فرسایی خبرنگاران در القای احساس امنیت است، در مسئله حجاب کار رسانه بود که توجهات را به سمت رسیدگی به مسئله حجاب برد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نیروهای مسلح امنیت را برقرار می‌کند را قبول ندارم، مرزنشینان و خبرنگاران را سهیم می‌دانم در امنیت و وفاق ملی در کشور می‌دانم.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان ادامه داد: دست بسیاری از مجرمان به‌واسطه گزارشات و اخباری که خبرنگاران منعکس می‌کنند بسته می‌شود، همچنین انعکاس مشکلات و دغدغه‌های مردم توسط خبرنگاران بسیاری از مشکلات را حل می‌کنند و چشم بینا و زبان صادق مردم هستند.

سرهنگ دهکی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید با بصیرت خود از شایعات عبور کنند، بیان کرد: امسال نیز سال رونق تولید است و این امر زمانی صورت می‌گیرد که قاچاق نباشد و ما باید مبارزه را جدی‌تر پیگیری کنیم.

وی اظهار کرد: بیش از 17 سازمان باید در بحث مبارزه با قاچاق باید همکاری کنند اما متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد و خبرنگاران باید این موضوع را پیگیری کنند که مسئولینی که باید در این زمینه فعالیت می‌کنند کجا هستند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود: استانی که بیش از 10 هزار شناور و هزار و 100 کیلومتر مرز آبی دارد و 60 درصد مبادلات تجاری کشور در آن انجام می‌شود باید کارهای ویژه‌تری صورت گیرد.

سرهنگ دهکی تصریح کرد: ما به پیشگیری اعتقاد داریم و در این زمینه برنامه‌های خوبی در پیش داریم و آگاهی بخشی و آموزش را از مدارس تا جامعه صیادی انجام می‌دهیم، خیلی افراد اصلاً اهمیت مرز را نمی‌دانند و این وظیفه ماست که این آگاهی بخشی را انجم دهیم.

وی عنوان کرد: ما باید دریابان،حدود مرز، حقوق مرزنشین و مسائل بسیاری را برای مردم تعریف کنیم، اگر امروز مردم حوزه ساحلی ما در ضعف به سر می‌برند باید بررسی شود.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هر سازمانی که کم‌کاری کند سرریز جرائم آن در حوزه نیروی انتظامی پیش خواهد آمد و چشم امید ما برای اینکه باری از دوش مردم برداریم اهالی رسانه است.

سرهنگ دهکی بیان کرد: تبیین موضوع قاچاق برای مردم امری مهم است و مسلمین باید بدانند وقتی مسئله‌ای به عنوان قاچاق در نظر گرفته می‌شود و توسط علما حرام اعلام می‌شود این امر حرام است و باید از آن اجتناب شود.

وی اضافه کرد: مطالبه گری رسانه‌ها از دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق و همکاری درزمینهٔ تحقق پایداری امنیت مرزی را خواستاریم، ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم به مرزنشین خود حمله کنیم و وقت می‌خواهیم بار شناورها را بررسی کنیم با ما مقابله می‌کنند و باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان اظهار کرد: تأکید بر رعایت حریم‌های مرزی توسط ساحل‌نشینان صیادان و تلاش برای انعکاس مشکلات و معضلات مردم مناطق مرزی به‌ویژه در حوزه معیشت و تأکید بر سرمایه‌گذاری خواسته دیگری است که از اهالی رسانه داریم.

سرهنگ دهکی افزود: از اینکه در بدو ورود خود نتوانستم در خدمت اهالی رسانه باشم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم بتوانم امسال جبران مافات کنم.

وی تصریح کرد: ما تا مرز شهادت برای ایجاد امنیت در مرزهای کشور می‌کنیم و اگر نقصانی وجود دارد به امکانات برمی‌گردد که قول‌هایی از مسئولین برای ارتقا امکانات دریابانی گرفته‌ایم.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان عنوان کرد: سردار اشتری به سردار رضایی در خصوص ساختار جدید و استقلال بیشتر مرزبانی ابلاغیات جدیدی دادند که امیدواریم بتواند در امور مختلف پیشرفت‌های چشمگیری را شاهد باشیم.

سرهنگ دهکی خاطرنشان کرد: منطقه کلاهی و کرگان مسائلی دارند که در زمان کوتاه حل نمی‌شوند و حجم کار در آن‌ها وسیع است، درزمینهٔ قاچاق سوخت در این مناطق لنجی بیرون نمی‌رود اما با شناورهای کوچک کار قاچاق سوخت را پیش گرفته‌اند، در این زمینه دو طرح مشترک با فرماندهی انتظامی انجام دادیم.

وی ادامه داد: برای ما کاری ندارد هر دو روز طرحی اجرا کنیم اما مسئولین استانی باید چاره‌اندیشی کنند، مشخص است سوخت‌ها به چه صورت جابجا می‌شود و خیلی از ارگان‌ها باید پای‌کار بیایند، هجمه‌ها از این گذشته که تا دو ماه آینده بتوانیم قاچاق سوخت را به صفر برسانیم.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود:  ما می‌خواهیم همه کارها اصولی انجام شود و شائبه تندروی پیش نیاید، مسئله رشوه و آلودگی نیز وجود دارد و ما به آن واقفیم و به جد پیگیر آن هستیم.

سرهنگ دهکی اظهار کرد: برخی افراد نیز درزمینهٔ رشوه‌گیری در حوزه قاچاق سوخت به‌عنوان پول جمع کن فعال هستند و به اسم فرمانداران ما پول دریافت می‌کنند اما هیچ ارتباطی به ما ندارند و در 4 ماهه ابتدای امسال حدود 6 نفر را در این خصوص دستگیر کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌محض اینکه از هر نوع رشوه و آلودگی مطلع شویم برخورد می‌کنیم و به‌محض اینکه ثابت شود فردی در مجموعه ما این عمل را مرتکب شده باشد در هر درجه‌ای باشد برخورد خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان بیان کرد: گاهی افسران خوب و محکمی را می‌گذاریم اما برای خراب کردنش گزارش غلط می‌دهند تا افراد ضعیف‌تر برای پیشبرد اهدافشان جایگزین شوند، ما در این خصوص نیز باید هوشیار باشیم.

سرهنگ دهکی با اشاره به اینکه هرمزگان به‌خصوص میناب با همه‌جا متفاوت است، تصریح کرد: شهرستان میناب حوزه ویژه‌ای است و باید برنامه‌ریزی برای آن نیز ویژه باشد، چون آلودگی زیاد است باید افرادی قوی و محکم در این مناطق بگذاریم و کار بسیار سخت است.

وی در پایان عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر شگرد خاصی دارد، مبارزه با آن نیز در دستور کار ما قرار دارد و باید امکانات قوی‌تری را برای مقابله با آن به‌کارگیریم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.