عضو منتخب شورای بخش حرا گفت: سه هفته از انتخابات شورای بخش حرا گذشته و هیچ اطلاع‌رسانی شفافی در خصوص تائید یا ابطال انتخابات به منتخبین شورای بخش حرا نمی‌شود و منتخبین و مردم بخش تازه تأسیس و محروم حرا در یک سردرگمی هستند.

احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، اظهار کرد: مدتی پیش بخشدار حرا مطابق بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور از شورای روستاهای این بخش دعوت کرده بود که یک نفر را به‌عنوان نماینده خود برای این انتخابات شورای بخش حرا معرفی کنند، انتخابات در تاریخ 24 تیرماه سال جاری برگزار شده است.

وی افزود: این انتخابات با حضور 22 نفر اعضای شوراهای بخش حرا و معاون سیاسی فرماندار قشم، حراست فرمانداری، شورای شهرستان و بخشدار بخش مرکزی این انتخابات برگزار شد.

رئیس شورای روستای عایشه آباد از توابع بخش حرا  شهرستان قشم تصریح کرد: پس از برگزاری انتخابات معاون سیاسی فرماندار قشم این موضوع را در همان جلسه مطرح کرد که انتخابات به دلیل نداشتن هیئت نظارت و هیئت اجرایی شبهه دارد و این در حالی است که اگر واقعاً نیاز به هیئت نظارت و هیئت اجرایی بود وی باید قبل از برگزاری انتخابات این موضوع را به بخشدار اعلام می‌کرد.

مرادی عنوان کرد: بخشداری در این خصوص استعلاماتی از فرمانداری قشم و استانداری هرمزگان گرفته و به‌تبع آن استانداری نیز از وزارت کشور استعلامی گرفت و وزارت کشور اعلام می‌کند اصلاً نیازی به هیئت نظارت و هیئت اجرایی نبوده چراکه انتخابات داخلی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: الآن حدود سه هفته از انتخابات گذشته و متأسفانه بخشداری، فرمانداری و استانداری اعلام نمی‌کنند که چه اتفاقی افتاده و هیچ اطلاع‌رسانی شفافی در خصوص تائید یا ابطال انتخابات به منتخبین شورای بخش حرا نمی‌شود و منتخبین و مردم بخش تازه تأسیس و محروم حرا در یک سردرگمی هستند.

عضو منتخب شورای بخش حرا ادامه داد: بخش حرا بخشی محروم بوده که دارای مشکلات بسیاری نظیر برق، آب و غیره دارد و این مسئله روند خدمت‌رسانی به مردم و توسعه و پیشرفت بخش را کند می‌کند.

مرادی بیان کرد: ما پیگیری کردیم و بخشدار حرا، معاون سیاسی فرماندار قشم و فرماندار قشم اعلام می‌کنند از وزارت کشور استعلام گرفته‌ایم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم درصورتی‌که یک استعلام نباید این‌قدر به درازا بکشد.

وی اضافه کرد: از وزارت کشور نیز حضوراً پیگیری کردیم و گفتند ما به استانداری هرمزگان نامه زده‌ایم و استانداری مختار است و می‌تواند انتخابات را تائید کند، از استانداری نیز از مدیرکل امور شوراها و دهیاری‌ها پیگیری کردیم و گفتند هنوز نامه‌ای به دست ما نرسیده است و شخصاً از وزارت کشور پیگیری خواهم کرد.

رئیس شورای روستای عایشه آباد اظهار کرد: الآن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه هستیم و نباید مسائل این‌چنینی پیش آید که موجب بی‌اعتمادی، کاهش مشارکت مردمی و عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی شود.

مرادی با تأکید بر اینکه خود مجریان انتخاباتی برگزار کردند و خود به آن شائبه و شبهه وارد کرده‌اند و این شبهات باید قبل از انتخابات برطرف می‌شد، خاطرنشان کرد: از استاندار هرمزگان و معاون وی انتظار داریم که در خصوص تسهیل مسئله رسمیت یافتن شورای بخش حرا و تشکیل هیئت‌رئیسه اقدامات لازم را انجام دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.