پارسال ۵۲ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به حوزه ورزش هرمزگان اختصاص یافت که این میزان امسال به ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: در صورت تحقق این میزان اعتبار، پروژه های هشت سالن ورزشی در استان از جمله سالن روستاهای هاشم آباد و سرچاهان در شهرستان حاجی آباد، کرگان و راونگ در میناب، سرریگ قشم و دهتل در بستک و سالن یک هزار و ۲۰۰ نفری رودان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

محمودرضا امیاری با بیان اینکه از همین محل بابت مطالعه دهکده ساحلی آبی بندرعباس نیز حدود ۲۰ میلیارد ریال مصوب شده، گفت: از استاندار هرمزگان خواستاریم که دستور لازم را برای واگذاری زمین مناسب برای اجرای این پروژه صادر نماید.

وی از راه اندازی دو پایگاه ساحلی آبی در جزایر هرمز و ابوموسی به عنوان دیگر مصوبات نام برد و افزود: برای اجرای هر کدام از این پروژه ها حدود یک هکتار زمین در نوار ساحلی نیاز است و برای هر پایگاه نیز یک میلیارد ریال مصوب شده است.

امیاری تصریح کرد: احداث ۴۰ زمین چمن مصنوعی محله ای در سراسر استان هرمزگان، تکمیل خوابگاه ورزشگاه قشم و تکمیل سالن ورزشی سام و زال قشم نیز مصوب شده است.

این مقام مسوول بیان داشت: پروژه سام و زال قشم پس از وقفه هشت ساله، هم اکنون در حال اجراست و از محل اعتبارات ارزش افزوده احداث پنج خانه جوان در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه و قشم مصوب شده و با دستور استاندار عملیات اجرایی احداث اولین خانه جوان در بندرعباس انجام خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده به منظور بهره برداری از ۳۹ پروژه ورزشی در هفته دولت امسال، گفت: این شمار پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

امیاری خاطرنشان کرد: با افتتاح این تعداد پروژه، حدود چهار سانتی متر مربع به سرانه ورزشی استان هرمزگان اضافه خواهد شد.

وی بیان داشت: چندین زمین چمن مصنوعی محله ای در استان، سه زمین چمن فوتبال در هنگوئیه بستک، محله نو ایسین و بندر پل از شاخص ترین پروژه های ورزشی هفته دولت امسال در هرمزگان است.

امیاری از زمین چمن طبیعی روستای گوربند میناب و بازسازی چمن طبیعی استادیوم ورزشی رودان، چهار سالن ورزشی طیبی شاهی میناب، کوهستک سیریک، مغوئیه بندرلنگه و ستلوی پارسیان به عنوان بخش دیگری از پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت امسال نام برد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.