مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام خبر راه اندازی خط سوم تجاری در بندر جاسک گفت: نخستین محموله یخچالی حامل میوه و تره بار و صیفی جات با شناور فلزی به عمان صادر شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، اله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های دریایی و بندری سواحل مکران اظهار داشت: بندر جاسک  با داشتن ظرفیت های دریایی مناسب نقشی محوری را در حوزه صادرات و دسترسی به بازارهای هدف در کشورهای منطقه ایفا می کند.

وی افزود: در این راستا راه اندازی خط سوم تجاری در بندر جاسک با هدف توسعه صادرات کانتینری به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان امروز به صورت ازمایشی آغاز شد.

  مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در قالب این خط کامیون های یخچالی حامل محموله های کشاورزی، صیفی جات و تره بار با استفاده از رمپ  شناور و زیر ساختهای احداث شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی روی یک  فروند شناور لندینک کرافت بارگیری و عازم کشور عمان شد.

عفیفی پور تصریح کرد: پس از ارزیابی دقیق و بازخوردی که از این اجرای آزمایشی خط دریایی خواهیم گرفت در آینده ای نزدیک شرایطی را فراهم می کنیم تا با حجم بیشتر و سرعت شتابنده تر این فعالیت  تداوم یابد.

وی با اشاره به عملکرد چهار ماهه نخست بندر جاسک گفت: در حوزه صادرات، رشد خوب و قابل توجهی را شاهد بودیم واین امر باعث شد تا با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم در بندر جاسک و دیگر بنادر کوچک سواحل مکران روند توسعه تجارت منطقه ای را به شکل شتابنده تری دنبال کنیم.

شایان ذکر است، بندر ﺟﺎﺳﮏ به عنوان بندر صادراتی مهم ﺑﺎ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه ﺗﺠﺎﺭﯼ، ﺻﯿﺎﺩﯼ ﻭ ﻣﺴﺎﻓﺮﯼﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﺮﻕ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ(سواحل مکران) ﻭﺍﻗﻊ شده ﺍﺳﺖ. ﺍﺳﮑﻠﻪ های ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه با رسیدن عمق آن به ۴.۷ متر پس از انجام لایروبی، ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻥﭘﻬﻠﻮﮔﯿﺮﯼ شناورهای فلزی و ﻟﻨﺞ ﻫﺎﯼ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ و بستر مناسبی برای پذیرش شناورهای بزرگ تر فراهم شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.