مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کالاهای یادشده در قالب هفت قلم شامل شکر، برنج، روغن نباتی و حیوانی، گندم، کود و سموم شیمیایی، کاغذ و دام زنده است که از طریق ۳۰ فروند کشتی اقیانوس پیما وارد بندر شهید رجایی شد.

الله مراد عفیفی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این درحالی است که در طول یک سال گذشته افزون بر ۷۴۸ هزار تن انواع کالای اساسی و ویژه از طریق ۲۸ فروند کشتی وارد بندرشهید رجایی شد.

وی یادآورشد: این حجم عملیات انجام شده به گونه ای است که کالاهای تخلیه شده در ماه های ابتدایی امسال معادل یک و نیم برابر پارسال است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: تامین کالای اساسی از جمله اولویت های مهم دولت تدبیر و امید در شرایط فعلی اقتصاد کشور است که در اردیبهشت ماه سالجاری با دستور رییس جمهوری ترخیص و خروج کالا از بندرشهید رجایی شتاب بیشتری به خود گرفت.

وی ادامه داد: در سه ماه اخیر نشست های متعددی به منظور جلوگیری از رسوب و ماندگاری کالا و همچنین ترخیص سریع محموله های موجود در بنادر و گمرکات هرمزگان با دستگاه های مربوطه برگزار شد.

عفیفی پور گفت: در راستای این نشست ها، اقدامات موثری از جمله اختصاص ۸۰ درصد انبارهای سرپوشیده برای افزایش سرعت ترخیص کالا از کشتی، استقرار ۴ جرثقیل متحرک و سیار روی اسکله‌ها جهت تخلیه کالا، پهلودهی بدون نوبت به کشتی های حامل کالاهای اساسی و ارایه خدمات ۲۴ ساعته تشریفات خروج کالا از بندرشهید رجایی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر تدابیر اتخاذ شده و بهره گیری از تمامی ظرفیت های شبکه ریلی، با اداره کل حمل و نقل و پایانه ها نیز هماهنگی لازم انجام شد تا کامیون های بیشتری را برای انتقال بار اختصاص دهند تا با رعایت تمامی ضوابط ایمنی، سرعت تخلیه کالا از کشتی به داخل انبار و از آنجا به سمت بازار مصرف افزایش یابد.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالاست که به تنهایی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

۷۱۹۵/۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.