به گزارش ایرنا، ابراهیم جعفری تختی نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان اعتبارات ملی با توجه به اثر بخشی و اهمیت طرح های آبخیزداری در راستای حفاظت خاک، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و ایجاد اشتغال پایدار به هرمزگان اختصاص داده شده است که برای 29 حوزه و 11 شهرستان اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به این که جلوگیری از بروز سیلاب ها و فرسایش خاک نیز از ویژگی های سازه های آبخیزداری است عنوان کرد: 350 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح های آبخیزداری، 65 میلیارد ریال در بخش فنی و 45 میلیارد ریال یگان حفاظت منابع طبیعی اختصاص یافته است.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در سال جاری طرح هایی در قالب عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژی در 400 هزار هکتار از زمین های ملی استان انجام می شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان اظهار داشت: در سال گذشته با مشارکت مردم 510 سازه آبخیزداری شامل، دربند و کش بند در بشاگرد اجرا شد که امسال با افزایش این تعداد، شاهد نهضت بزرگی در منابع طبیعی خواهیم بود.
وی با بیان شرایط بشاگرد و ضرورت اجرای سازه های آبخیزداری در این شهر اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه بشاگرد، باران های فصلی رگباری و فقر پوشش گیاهی، این شهرستان نیازمند اجرای دربند و کش بند برای حفظ رسوبات حاصل خیز محصولات کشاورزی است.
تختی نژاد تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیزداری در منطقه های کوهستانی، تنها راه توسعه پایدار روستاها به خصوص بشاگرد و کوهشاه احمدی است.
هرمزگان به لحاظ شرایط اقلیمی خاص دارای منابع آبی محدود می باشد که بر این اساس اجرای گسترده طرح های آبخیزداری در استان لازم و ضروری می باشد و این طرح ها تا کنون در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، بندرخمیر، بستک و بندرلنگه اجرا شده است.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.