به گزارش ایرنا، فواد حمزوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر افزون بر50 صنعت بزرگ و 20 جایگاه CNG گازدار شده است.
وی افزود: نیروگاه حرارتی بندرعباس، نیروگاه گازی قلعه قاضی، نیروگاه ایسین، نیروگاه مپنا قشم، نیروگاه قشم مولد جزو نیروگاه های بزرگ گازدار هستند.
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان پیش بینی کرد: براساس طرح جامع مصوب در شرکت ملی گاز70میلیون مترمکعب از ظرفیت خط هفتم به استان هرمزگان اختصاص یابد.
حمزوی بیان داشت: در اجرای طرح جامع گازرسانی 235 روستا قرار دارد که از این تعداد 15 روستا گازدار شده است.
وی گفت: همچنین 15 شهر در طرح جامع گازرسانی به تصویب رسیده که از این تعداد 7 شهر و 15 روستا هم اکنون گازرسانی شده است.

**پیگیر اجرای خط انتقال صادرات گاز به عمان هستیم
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان در تشریح فعالیت های شرکت هرمزگان سال جاری در حوزه گازرسانی گفت: درحال پیگیری اجرای خط انتقال صادرات گاز به کشور عمان هستیم.
حمزوی در این رابطه ابراز داشت: گازرسانی به باقیمانده شهر قشم و شرق این ستان از جمله میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد منوط به اجرایی شدن خط انتقال صادرات گاز به کشور عمان است.
وی ادامه داد: تکمیل شبکه درگهان و روستای هلر، شهر بستک، بندرخمیر، تکمیل شبکه فازهای 4 و 5 بندرعباس و شروع عملیات اجرایی مرحله های6،7 و 8 شهر بندرعباس و روستاهای پارسیان از دیگر برنامه های این شرکت است.
وی از دیگر برنامه های امسال در حوزه گازرسانی به پیگیری دریافت مجوز و شروع عملیات اجرایی گازرسانی به تازیان پایین و دهستان ایسین، شهر قلعه قاضی و تخت اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: گازرسانی به شهرستان بندرلنگه در حال پیگیری دریافت مجوز است.
حمزوی پیگیری دریافت مجوز و شروع عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای فارغان و احمدی و روستاهای تابعه، ادامه عملیات اجرایی گازرسانی به شهر رودان، تکمیل شبکه روستاهای دهستان بالا، دهستان پایین، باینوج، حاجی آباد و روستاهای تدروییه، آل کندی، دهنگ و بیگلرآباد در شهرستان بستک را از دیگر برنامه ها شرکت گاز هرمزگان در سال جاری اعلام کرد.

**گازرسانی به 7هزار و500 خانوار در سال 97
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان با اشاره به میزان انشعابات و شبکه گازرسانی در استان یاد آور شد: تاکنون افزون بر 370 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه و نزدیک به 5هزار انشعاب و بیش از 7هزار و500 خانوار در استان در سال گذشته گازرسانی شده است.
حمزوی افزود: راستای تحقق مسوولیت های اجتماعی در حوزه محیط زیست، تامین گاز مصرفی نیروگاه بخار بندرعباس به میزان کاهش روزانه برابر با 309 خودرو، ارزیابی زیست محیطی طرح های خط انتقال فارغان احمدی و رودان، کسب تندیس مدیریت سبز از دیگر فعالیت های انجام شده در شرکت گازاست.
وی مهم ترین رویداد شرکت گاز هرمزگان در سال 97 را کسب تقدیرنامه چهار ستاره جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان افزود: در حوزه اجتماعی نیز ایجاد رمپ یا بالابر برقی عبور و مرور معلولان و افراد مسن، توانمند سازی جوامع محلی در کارگاه های فنی حرفه ای و توان سنجی جهت تامین لباس نیروهای پیمانکار و فعالیت های داوطلبانه در منطقه های کم برخوردار از این فعالیت های این شرکت است.
به گزارش ایرنا، 40هزار و 858 خانوار هرمزگان از نعمت گازرسانی برخوردارند که از این تعداد 38 هزار و 458 خانوار شهری و 2هزار و 400 روستایی هستند.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.