به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی هرمزگان، دکتر محمد جانباز در دیدار با فرماندار قشم افزود: جزیره قشم با داشتن موقعیت مناسب در پرورش آبزیان به یکی از قطب های مهم آبزی پروری کشور تبدیل شده است.
وی در بازدید از کارخانه عمل آوری ماهی تک هلال قشم و کارخانه تولید خوراک آبزیان و پرورش میگو مروارید شمیل قشم بیان داشت: با توجه به بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین بروز بیماری های واگیر، باید کنترل و پیشگیری لازم در خصوص بیماری های دامی و همچنین نظارت بر فرآورده های خام دامی از جمله آبزیان صورت گیرد.
فرماندار قشم نیز با قدردانی از خدمات دامپزشکی در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری ها و بهداشت سلامت جامعه گفت: دامپزشکی نقش مهمی در تامین سلامت غذایی مردم و جزیره قشم دارد.
علیرضا نصری افزود: فرمانداری قشم آمادگی برای همکاری و حمایت همه جانبه از دامپزشکی در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی دامپزشکی را دارد.
وی بیان داشت: جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران، پرجمعیت‌ ترین جزیره خلیج فارس و دومین بندر آزاد تجاری ایران است که 15 بندر صیادی و تجاری دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.