به گزارش ایرنا، رضا کمالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این 105 اثر ماحصل تلاش 65 طراح از استان های هرمزگان، خوزستان، کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان است.
وی با بیان اینکه این جشنواره تا 11 اردیبهشت ماه اداره دارد، گفت: برترین های این جشنواره همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس تقدیر می شوند.
کمالی ابراز داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه طراحان و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از جمله حمایت‌های فرهنگ و ارشاد برای فعالان این بخش است.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از سال 95 به صورت منطقه ای با حضور هنرمندان استان های ساحلی شروع بکار کرد و پس از سه دوره اجرا زمینه ملی شدن آن برای دوره های بعدی فراهم شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ظرفیت های فرهنگ مد و لباس این استان را بسیار برجسته عنوان کرد و گفت: تنوع لباس در شهرهای مختلف هرمزگان قابلیت بسیارخوبی برای الگوبرداری های جدید در حوزه مد و لباس کشور دارد که از چندی پیش این نگرش در حال گسترش است.
آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس عصر سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات بلندپایه کشوری و استانی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود.
روز 10 اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.