به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی روز پنجشنبه در نشست با رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال 96از لحاظ ارزش دلاری رشد 65 درصدی داشته است.
وی بیان داشت: بیشترین صادرات هرمزگان به کشورهای امارات متحده عربی، چین، هند، عمان و تایلند است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: بیشترین کالاهای صادراتی شامل روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن ها، مواد قیری موم های معدنی، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن آهن و فولاد، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، مس و مصنوعات از مس است.

** افزایش مراودات تجاری هرمزگان با کشور عمان در سال 98
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در راستای سیاست های 2 کشور ایران و عمان نیز گفت: یکی از برنامه های هدف گذاری شده این سازمان در سالجاری، افزایش مراودات تجاری با کشور عمان است.
قاسمی افزود: همچنین در راستای توسعه همکاری بازرگانی و اقتصادی 2 کشور ایران و عمان برنامه هایی برای امسال تدارک دیده شده که می توان به پیگیری مفاد کمیسیون های مشترک اقتصادی 2 کشور و همچنین مفاد تفاهم نامه بین استان های هرمزگان و مسندم اشاره کرد.
وی بیان داشت: برگزاری سه نمایشگاه توانمندی تولیدی و صادراتی و همچنین برقراری مجدد خطوط دریایی مشترک جهت حمل بار و مسافر بین بندر خصب و بندرعباس نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سالهای گذشته بین استان های هرمزگان و مسندم عمان بوده است.
قاسمی یادآورشد: یکی از ظرفیت های برجسته هرمزگان استقرار مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل است و استفاده بهینه و تدوین برنامه های اصولی برای استفاده از صنایع دریایی استان در کشورهای همسایه امری مهم برای این استان است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.