به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: نیاز است برای رسیدن به این هدف مهم در بلند مدت، تجهیزات و زیرساخت های مناسبی در هرمزگان ایجاد شود.
وی ابراز داشت: در هرمزگان جاذبه های متنوع و کافی برای حضور این تعداد گردشگر وجود دارد و اگر به این هدف برسیم شاهد خلق ثروت عمده، درآمد زایی، تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال فراوان در استان خواهیم بود.
استاندار هرمزگان یاد آورشد: هر چند تلاش های خوبی از سوی شهرداری بندرعباس و سایر ارگان ها در ایام نوروز انجام شد اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل ها فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا در زمان کوتاهی به آن دست یابیم.
همتی گفت: باید وظیفه خود بدانیم که آسایش و رفاه گردشگران را در سطح قابل قبولی در هرمزگان تامین نماییم.
وی ادامه داد: توجه به تحقق اهداف حوزه گردشگری و فعال کردن بخش خصوصی در این راستا باید همواره در اولویت باشد، چرا که این حوزه، تولید و اشتغال بسیاری برای هرمزگان به همراه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: باید به قدری امکانات مناسب برای گردشگری ایجاد شود که هر کدام از گردشگرانی که به این استان سفر می کنند به مبلغان جاذبه های گردشگری هرمزگان تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه در ساحل بندرعباس می توان با ارائه خدمات مناسب و ایجاد امکانات ظرفیت های درآمد زایی بسیاری ایجاد کرد، گفت: در سالجاری خدمات شهری بهتری به گردشگران در بندرعباس ارائه شد و در این خصوص رضایت مندی نسبی وجود داشت.
به گفته استاندار هرمزگان، تحولات ایجاد شده در ساحل شهر بندرعباس قابل تقدیر است چرا که فضای ساحلی این شهر با نشاط تر از گذشته شده اما باید امکانات این منطقه به سرعت تکمیل شود.
همتی در ادامه خواستار ایجاد کمپ های مناسب و محیط های مطمئن برای اسکان گردشگران در بندرعباس شد و بیان داشت: این مناطق باید از امکانات کافی از جمله سرویس های بهداشتی و حمام برخوردار باشند.

**جمع آوری سگ های ولگرد به سرعت انجام شود
استاندار هرمزگان در ادامه این نشست با اشاره به جان باختن یک کودک در قشم بر اثر حمله سگ های ولگرد گفت: باید جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر بندرعباس و سایر نقاط این استان به طور جدی و به سرعت انجام شود.
همتی با ابراز همدردی از خانواده کودک جان باخته در اثر حمله سگ های ولگرد در جزیره قشم، اظهار داشت: این حادثه دردناک نشان داد که این امر یک معضل جدی در سطح استان هرمزگان است و باید در اسرع وقت رفع شود.
وی بیان داشت: تمیز نبودن برخی مناطق شهری و وجود سگ‌های ولگرد از جمله دغدغه‌های مردم در بندرعباس و سایر شهرهای استان هرمزگان است.

**شهرداری بندرعباس از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز اقدام کند
استاندار هرمزگان همچمنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت رفع مشکل ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس هرچه سریعتر با رفع موانع وعقد قرارداد با بخش خصوصی در این حوزه، اقدامات لازم را جهت استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب در راستای آبیاری فضای سبز انجام دهد.
همتی افزود: با این کار می‌ توان فضای سبز شهر بندرعباس را گسترش داد و از ورود فاضلاب به دریا نیز جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: در سفر سال 96 رییس جمهوری به استان هرمزگان، خرید تضمینی پساب تصفیه شده فاضلاب در بندرعباس به تصویب رسید و هم اکنون این طرح با سرعت مناسبی توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال اجراست.

**احیای بافت های فرسوده در سالجاری با قوت بیشتری انجام شود
استاندار هرمزگان وجود محلات دارای بافت فرسوده را از دیگر معضلات شهر بندرعباس دانست و گفت: هدف اصلی از اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده علاوه بر ایجاد و بازگشایی خیابان های مناسب در محلات، احداث خانه های مطلوب برای مردم است که در سالجاری باید این کار با قوت بیشتری ادامه یابد.
همتی خاطرنشان کرد: شهرداری بندرعباس در راستای نوسازی محلات دارای بافت فرسوده به خوبی پای کار آمد و اقدامات مناسبی را انجام داد.
وی با بیان اینکه مطالعه خوبی برای زیباسازی خورگورسوزان در شهر بندرعباس انجام شده است، گفت: اقدامات زیباسازی خورها نیز باید با بکارگیری ایده های مناسب به سرعت در بندرعباس آغاز شود.
استاندار هرمزگان در راستای آغاز عملیات احداث بلوار ساحلی در شرق بندرعباس خاطرنشان کرد: کار کم نظیری با تلاش شهرداری بندرعباس آغاز شده که می تواند ظرفیت های جدیدی در زمینه گردشگری برای شهر ایجاد کند.

**آبگرفتگی معابر و کمبود پارکینگ از دیگر مشکلات شهری بندرعباس
استاندار هرمزگان، آبگرفتگی معابر شهر بندرعباس در زمان بارندگی را از دیگر مشکلات موجود در این شهر برشمرد و اظهار داشت: این مشکل باید به سرعت و با یک برنامه ریزی مناسب به شکل اساسی حل شود.
وی با اشاره به وجود مشکل کمبود پارکینگ عمومی در شهر بندرعباس، بیان داشت: باید در چندین نقطه از شهر بندرعباس بویژه در مناطق ساحلی پارکینگ های عمومی احداث شود.
استاندار هرمزگان یادآورشد: کمک به ساخت مسجد و دیگر فضاهای فرهنگی و مذهبی و یا کمک به حوزه ورزش از وظایف شهرداری است، چون موجب ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد.
همتی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم که بندرعباس به نگین شهرهای بندری ایران تبدیل شود و تحقق این امر نیازمند همدلی تمامی ارگان ها از جمله شهرداری و شورای شهر است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.