به گزارش ایرنا، علم عباسی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت بیش از 17 سازه بزرگ آبخیزداری، 400 بند و بندسار و 80 هزار هلالی در سطح شهرستان سیریک آبگیری شد.
وی بیان داشت: در این بارندگی ها بیش از 18 میلیون متر مکعب آب در سدها، بندر و بندسارهای سیریک ذخیره شده است.
معاون فرماندار سیریک یاد آورشد: همچنین به علت بارندگی شدید و طغیان رودخانه چالاک در بخش بمانی، راه دستری مردم روستای کنارجو به مرکز این بخش همچنان قطع است.
عباسی اضافه کرد: همچنین به علت بارش شدید باران به تعدادی از منازل مسکونی روستایی، زمین های کشاورزی و تاسیسات آب شرب روستایی این شهرستان خسارت وارده شده که به علت طغیان رودخانه میزان خسارت در دست بررسی است.
وی ادامه داد: براساس گزارش ایستگاه های باران سنج هواشناسی، میزان بارندگی به طور میانگین در 48 ساعت گذشته در این شهرستان بیش از 30 میلی متر گزارش شده است.
وی گفت: در ایستگاه سیریک 21 میلی متر، میشی 15 میلی متر، گزپیر35 میلی متر، پالور 49 میلی متر و کلاوی 85 میلی متر باران باریده است.
طبق اعلام و هشدارهای هواشناسی هرمزگان، بیشتر نقاط استان از اواخر شنبه هفته جاری به دنبال فعالیت یک سامانه جوی که از غرب استان وارد شده بود، شاهد بارش باران هستند.
با توجه به شدت فعالیت این سامانه، احتمال وقوع آب گرفتگی ، طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها وجود دارد، این سامانه روز سه شنبه از استان خارج می شود.
شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.