به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری شرکت فرآوری و بسته بندی (پارس آبزیان رسول) به نمایندگی ازدهها طرح کشاورزی هرمزگان افزود: یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از صنایع فرآوری و بسته بندی صادرات با محور شیلاتی بوده که این استان و چند استان ساحلی برای صادرات آبزیان توانایی دارند.
وی ادامه داد: وجود هزاران هکتار مناسب پرورش میگو، طرح های تولید پرورش ماهی در قفس در استان وهمچنین استقبال سرمایه گذاران نشان از موفقیت و رونق این گونه فعالیت ها دراین منطقه دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی، این پروژه ها را شامل 53 هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی، سه هزار هکتار آبیاری نوین، چند پروژه آبخیزداری، 2واحد بسته بندی ماهی و میگوعنوان کرد که با افتتاح آنها برای صدها نفر شغل ایجاد شده است.
علی باقرزاده اظهارکرد: با سفروزیرجهاد کشاورزی به حاجی آباد و بهره برداری نمادین از 2 واحد گلخانه ای برخورداری و شهدادی بطور هم زمان 53هکتار گلخانه در دیگر شهرستانهای این استان نیز افتتاح شد.
به گفته وی با بهره برداری از این طرحها، سطح کل گلخانه های هرمزگان به 282هکتار با تولید سالانه 70هزارتن محصولات سبزی و صیفی به ویژه گوجه فرنگی، خیارسبز و فلفل افزایش یافته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یاد آورشد: طرح آبیاری تجمیعی تحت فشار نخلستان شمیل به مساحت 160هکتار نیز به نمایندگی از دهها پروژه دیگر به وسعت سه هزار هکتار بطور هم زمان در سطح این استان مورد بهره برداری قرارگرفت.
با بهره برداری از این سه هزارهکتار؛ وسعت زمین های مجهز شده به آبیاری نوین در هرمزگان به بیش از 110هزار هکتار افزایش یافت که این رقم شامل 64درصد از کل سطح زیر کشت باغها و مزارع این استان را شامل می شود.
آغاز عملیات اجرایی مرکز عمل آوری میگو، ماهی و سردخانه 3هزارتنی شهرک صنعتی گامرون (شرق شهربندرعباس) و افتتاح واحد عمل آوری و بسته بندی به همراه 8 تونل انجماد با ظرفیت 100تن از دیگر طرح هایی بود که امروز سه شنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در هرمزگان افتتاح شد.
باقرزاده ادامه داد: با بهره برداری از دو طرح ذکر شده برای 90نفر بطور مستقیم و500 نفر نیز به صورت فصلی شغل ایجاد شده است.
دراطلاعات منتشره وزارت جهاد کشاورزی وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 156هزار هکتار با تولید سالانه 2 میلیون و 300هزارتن انواع محصول باغی و زراعی با محوریت تولید یک میلیون و 600هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری با هدف سفر دو روزه به هرمزگان روز گذشته (دوشنبه) وارد بندرعباس شد.
بازدید از منطقه محروم کوشا احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد و دیدار عمومی با مردم این منطقه، افتتاح نمادین چند طرح به نمایندگی از یکهزار و 200 طرح اشتغالزایی شهری و روستایی در سراسر کشوروحضور در نشست شورای اداری هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور کارآفرینان شهری و روستایی با محوریت بررسی مسائل ومشکلات فراروی آنان وارائه تصمیم و راه حل ها لازم در این زمینه از برنامه های روز نخست سفر جهانگیری به این استان بود.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری را در سفر 2 روزه اش (دوشنبه و سه شنبه) به هرمزگان، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراهی می کنند.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.