به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند روز سه شنبه در مراسم رونمایی از 400 دستگاه آمبولانس پیشرفته کشور در گمرک شهید باهنر در ارتباط ویدئو کنفرانسی با شرکت کنندگان در این مراسم، اظهار داشت: در سالهای اخیر گام های خوبی جهت توسعه و نوسازی ناوگان اورژانس کشور برداشته شده و هم اکنون نیز مجوز خرید تعداد قابل توجهی آمبولانس پیش بیمارستانی صادر شده است.
وی با اشاره به کاهش زمان حضور نیروهای اورژانس در محل حادثه، بیان داشت: پیش از این میانگین زمان حضور آمبولانس در صحنه حادثه برای شهرهای پر آمد و شد، بیش از 30 دقیقه بود که با پیوستن موتورآمبولانس ها به ناوگان خدمات پیش بیمارستانی این شاخص زمانی به 10 تا 12 دقیقه کاهش یافته است.
کولیوند خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار و 800 دستگاه آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور به همراه 39 بالگرد در اورژانس هوایی مشغول به فعالیت هستند.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با افزوده شدن آمبولانس‌های جدید وارداتی و 300 آمبولانس ساخت داخل به ناوگان اورژانس کشور میانگین عمر امبولانس‌های کشور به زیر 5 سال کاهش یافته و به استانداردهای بین المللی نزدیک شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.