فرشید مُعَنایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: نیاز به اشتغال وخودکفایی معلولان کار ساده ای نیست، بنابراین تامین بحث های روحی و روانی و معیشت آن ها هزینه بردار است این درحالی است که در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی، نیاز به حمایت از سوی مسوولان داریم.
وی افزود: در نگاه مدیران استان هرمزگان نیز به نظر می رسد نبود شناخت لازم از موضوع ناتوانی و معلولیت باعث شده است تا نسبت به اجرایی شدن قانون های مربوط به معلولان اهتمام جدی صورت نگیرد.
مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان ابراز داشت: مساله اشتغال معلولان تنها برعهده بهزیستی نیست و باید همه سازمان ها و ارگان های مرتبط در کنار آن قرار بگیرند و دولت نیز باید بخش خصوصی را برای اشتغال معلولان پای کار آورد.
مُعَنایی ادامه داد: مرکز حرفه آموزی و تولید معلولان که وابسته به انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان است دارای 70 عضو بوده که از این تعداد 43 نفر آن ها دارای معلولیت هستند و فقط 10 نفر از این افراد یارانه دریافت می کنند.
به گفته وی، این کارگاه تولیدی توانایی تولید و تامین لباس کار کارخانجات را ندارد، زیرا کالاهای مورد نیاز شرکت های صنعتی که به دست صنعتگران معلول این کارگاه قابل تولید است، از خارج از این استان تامین می شود.
مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان گفت: با شرایط گرانی مواد اولیه مورد نیاز مرکز حرفه آموزی و تولید معلولان این انجمن، شاید بتوانیم تا سه ماه آینده دوام بیاوریم.
مُعَنایی تصریح کرد: این مساله را به بهزیستی استان و کشور اعلام شده اما تا امروز هیچ اقدامی حتی برگزاری یک نشست با ارگان های مربوطه مثل اداره کار و صنعت و معدن برای رفع مشکلات ما گرفته نشده در صورتی استان هرمزگان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه اشتغال وجود دارد.
وی حفظ وضعیت موجود اشتغال و خودکفایی معلولان مرکز حرفه آموزی و تولید معلولان استان هرمزگان را حداقل انتظار خود از دولت دانست و خواستار در اختیار قراردادن امکانات و ظرفیت های اشتغال حوزه های نفتی، صنعتی و معدنی این استان شد.
مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان اظهار امیدواری کرد که با درک دقیق از شرایط و نیازها، اصلاح امور به صورتی انجام شود که کمترین آسیب را به حوزه معلولان و دیگر خدمت گیرندگان آن شاهد باشیم.
استان هرمزگان دارای 484 نفرضایعه نخاعی است که از این تعداد 235 نفر در شهرستان بندرعباس و مابقی در سایر شهرستان ها زندگی می کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.