به گزارش ایرنا« مهدی محمدی» در شورای آموزش و پرورش خمین افزود: تجهیز واحدهای آموزشی این شهرستان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و تعمیرات مدارس به سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: درآمد آموزش و پرورش خمین از اجاره فضاهای آموزشی 710 میلیون ریال است که برای تجهیز و تعمیر مراکز آموزشی کافی نیست.
مدیر آموزش و پرورش خمین با اشاره به ساماندهی مدارس در قالب پروژه مهر اظهار اشت: مراکز آموزشی شهرستان خمین به 371 کلاس درس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و مراکز فنی نیاز دارد.
وی یادآور شد: این شهرستان 282 معلم در تمام مقاطع تحصیلی کمبود دارد و 11 سرباز معلم در مقطع ابتدایی، 19 دانشجو معلم و 24 معلم انتقالی برای جبران این کمبود در سال تحصیلی جدید به کار گرفته می شود.
مدیر آموزش وپرورش خمین ادامه داد: براساس اجرای دستورالعمل استفاده از مدیر و معاون مدارس به جای معلم در آموزش 30 معلم در مدارس کاهش می یابد و 75 مدرسه به شکل معاون دبیر اداره می شوند.
محمدی اظهار داشت: 6 هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی مدارس خمین مشارکت دارندو 18 تیم به مسابقات استانی راه یافته اند که 6 تیم در رقابت های کشوری رشته های تنیس،بدمینتون و شطرنج حضور دارند.
محمدی اظهار داشت: تیم تنیس در مرحله کشوری مقام اول را کسب کرد.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: تربیت اولویت نظام تعلیم و تربیت است و اگر این نهاد به جایگاه واقعی خود در جامعه دست یافت، جامعه نیز اصلاح می شود.
« احمد طهرانی» افزود: برای رفع مشکلات معلمان باید نقش مهم و تاثیرگذار آنان در جامعه تبیین شود تا انگیزه لازم در تربیت کنندگان آینده سازان کشور ایجاد شود.
وی تاکید کرد: اولویت بندی هزینه های آموزش وپرورش ضروری است و حوزه عمران و بهسازی ساخت فضای فیزیکی اهمیت بیشتری داردو هدایتگری منابع در این بخش باید مدنظر باشد.
فرماندار خمین اظهار داشت: کمک های نوع دوستانه خیران ظرفیت خوبی را برای نظام آموزش وپرورش ایجاد کرده و باید از این ظرفیت در کنار مدرسه سازی برای حوزه پرورش نیز استفاده کرد.
طهرانی یادآور شد: 47 درصد اعتبارات امسال خمین تاکنون تخصیص شده است و نظارت در چگونگی هزینه کردن اعتبارات در نهاد آموزش وپرورش ضرورت دارد.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای 18 هزار جمعیت دانش آموزی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.