«اسماعیل جانعلی پور» درحاشیه جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی در اراک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 858 هزار نفر در این مسابقات شرکت داشتند که از هر استان 15 نفر شایسته تقدیر شناخته شد.
وی اظهارداشت: در این مسابقات 600 هزار بزرگسال، 150 هزار کودک، 70 هزار نوجوان و 15 هزار به شکل خانواده گی شرکت کردند.
دبیرجشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کودکان شرکت کننده در این جشنواره 10 هزار فیلم و تصویر در بخش نقاشی و پویش را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
جانعلی پور افزود: آستان قدس رضوی نقاشی همه کودکان جشنواره کتابخوانی رضوی را به عنوان اسناد رخداد بزرگ‌ فرهنگی نگهداری می کنند.
وی، عشق به اهل بیت، علاقه به آموختن و فراگیری و توجه به فرهنگ مطالعه را از دلایل استقبال شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد.
وی اظهارداشت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرآیند یک ساله دارد که از مهرماه پارسال کلید زده خورد و تا شهریور امسال ادامه یافت.
رئیس جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: 700 عنوان کتاب برای انتخاب منابع این جشنواره معرفی و 500 سوال در بخش مکتوب طراحی شد.
جانعلی پور افزود: 100 هزار کتاب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای استفاده شرکت کنندگان در سه هزار و 400 کتابخانه استان ها توزیع شد.
جشنواره کتابخوانی رضوی تاکنون در سه دوره برگزار شده است که در دوره اول 238هزار نفر، در دوره دوم 640 هزار نفر و در دوره سوم 858هزار نفر شرکت کردند.
در این آیین 24 نفر از شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی شایسته تقدیر شناخته شدند.
جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که ششمین دوره آن ریر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.
6991/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.